lørdag den 18. juni 2016

Sommer på vej

I går da jeg ved 16-tiden kom hjem - fredagsflad, efter en ret hæsblæsende uge, fandt jeg min familie i noget nær idyl og harmoni omme i vores have. Jens var (for sådan er han) både i gang med opydning, rengøring, havearbejde og indkøbsliste, teenagerne slappede af og hyggede sig, Lillepigen legede med naboens dreng. (En leg, der først og fremmest går ud på at spæne som gale frem og tilbage mellem de to haver).

Jeg satte skoletasken fra mig, hældte et stort glas iskold cola op og satte mig ud på terrassen.

Sad ligeså stille i 5-10 minutter. Og pludselig kunne jeg mærke det. Helt tydeligt i både krop og sjæl. Åh, det var en dejlig følelse, og jeg elsker elsker elsker, når den endelig indfinder sig.

Det er sommer. Jeg har snart ferie. 

Dét var følelsen, der med ét spredte sig som varm og ufortyndet glæde i hele kroppen.

Foråret har været sjovt og sejt, spækket med fester og arrangementer, hvor vores egen Mellempiges konfirmation jo ligesom var toppen, og da jeg for en uges tid siden kom på den anden side af en (arbejdsrelateret) overnatningstur til Kattegatcentret i Grenaa med 50 børn fra 2.årgang, så kunne jeg sætte hak ved det sidste arrangement i rækken.  (At det så tog mig en hel weekend + en mandag at blive frisk igen efter den tur, det er en helt anden historie. Er ganske enkelt blevet for gammel til at springe en nats søvn over!)

Nu skal der forberedes sommerferie og detailplanlægges på vores to en halv uges ferieeventyr, som venter lige om hjørnet.

Vi har igen i år lavet et husbytte. Denne gang med en familie, der bor i hjertet af Paris, og som glæder sig helt vildt til at tilbringe en uge her i vores hus 'only a 20 minutes drive from Legoland'.

Vores ferie er delt ind i tre etaper:
1. Harzen: 3 hotelovernatninger i smukt bjerglandskab.
2. Paris: 9 overnatninger i stor lejlighed, 10 min. gang fra Champs-Élyssées. Besøg i Disneyland included.
3. Normandiet: 5 overnatninger i mobilhome på stor campingplads  helt ude ved kysten.

Vi kører altså først sydpå, så langt som til Paris, for derefter at tage stik vest ud til den navnkundige d-dagskyst, som skulle være ret så spektaukulær, især hvis vejret på den franske vestkyst arter sig. 

Men inden vi kommer så langt er der lige et par småting her i eget hus (og have), der skal fixes, før vi synes, vi vi kan at lade huset indtage af byttegæster med børn på seks og tre. Børn, der længe har talt hvor mange dage der er, til de skal i Legoland.


Ingen kommentarer: