onsdag den 17. oktober 2012

Aladdin - the musical

Bor du i bare nogenlunde overkommelige afstand fra Fredericia? Og har du lyst til en fuldstændig fantastisk musical-oplevelse sammen med din familie?

Jeg anbefaler hermed straks på det allervarmeste, at du fiser herind og bestiller billetter til forestillingen Aladdin, som i øjeblikket spilles på Fredericia Teater.

Hold.Nu.Kæft.Hvor.Var.Det.Godt!

Selvom en teateroplevelse er en halvdyr fornøjelse, så oplever jeg gang på gang, at det er hver en krone værd. Og efter at have læst om Fredericia Teaters store musical-satsning, vidste jeg bare at det lige præcis var en ting, mine store piger og jeg skulle opleve sammen. De elsker big time, når vi tre laver noget sammen - UDEN lillesøster, som jo pga. sin beskedne alder sætter begrænsninger på familieudflugterne.

Så vi var rigtig på udflugt i går, de skønne tøser og deres forvirrede mor, som besluttede at vi tog bilen til Vejle og derfra toget til Fredericia, fordi jeg aldrig har været i Fredericia før, og blev koldtklamtsvedende alene ved tanken om, at skulle køre rundt i en fremmed by, lede efter både teater og parkeringsplads uden at være i stand til at finde nogen af dele.
(Læsere, der har fulgt min blog gennem længere tid, ved at jeg er udstyret med intet mindre end verdens dårligste stedsans!)

Planen var fin, vi hyggede os i toget og pigerne snakkede løs. Da vi ankom til Fredericia Banegård, havde jeg - stedlam som jeg jo ved, at jeg er - printet en vejbeskrivelse ud, der kunne lede os fra banegården til teatret.
Fandt den stolt frem og læste højt for mine piger: Gå mod nordvest ad Jernbanegade mod Vesterbrogade.

!?

Mod norvest?
Der var to muligheder, højre eller venstre og så skriver krakmonstret, at jeg skal gå mod nordvest! Hvad fanden ligner det?
Der var 50 % chance for at vælge den rigtige vej, og vi valgte så den forkerte og kom på en lang rundtur i byen, inden jeg spurgte en ældre mand om vej, hvorefter vi hurtigt fandt teatret.

Fredericia Teater er et lækkert og meget flot teater med en dejlig stemning og forestillingen "Aladdin, the musical", var som sagt en helt fuldstændig forrygende oplevelse, hvor alt - ALT: Musik, skuespil, dans, lyd, lys og scenografi gik op i en højere enhed.
Der var fest, farver og masser af humor og så indeholder eventyret om Aladdin og Lampens Ånd jo altså bare alt det som et godt eventyr skal indeholde: Et kongeringe, en sultan, en prinsesse, venskab, svigt, ærgærrighed, ondskab, tillid, troskab, forviklinger, stolthed, prøvelser, magi og kærlighed. Masser af kærlighed!
Lampens Ånd, Genie var helt vildt sjov og sindssyg godt spillet, salen lå mange gange flad af grin over ham.

Forestillingen varede i 2,5 time og vi var supergodt underholdt hvert minut. Der var mindre børn i salen, som ikke kunne holde ud at sidde stille/koncentrere sig så længe, det var lidt synd, både for dem, deres forældre og for de, der blev forstyrret af snak og uro. Min vurdering er, at børn skal være 7-8 år og opefter for at kunne klare så lang en forestilling, selvom der er knald på hele tiden.

DISNEY ALADDIN - A NEW MUSICAL


Jeg havde valgt den forestilling kl. 18 og inklusiv pause var det slut kl. 21 - vi havde spist lidt hjemmefra, men var godt sultne, da vi efterfølgende stod ude på gaden i regnvejr og mørke.
Nå, piger sagde den kække mor Helle, nu gik vi jo forkert, da vi skulle finde teatret, så nu tænker vi os godt om, og koncentrerer os om at gå direkte til banegården.
Her tror jeg nok, at mine piger kiggede stolt på mig og tænkte, at så er hun alligevel ikke helt så håbløs, som vi lige troede og så blev vi enige om, hvilken retning banegården var og begyndte at gå.

Og vi gik og vi gik. Vi blev våde og der var ingen banegård i sigte. Ej heller et eneste menneske, vi kunne spørge, for det var præcis mens Danmark spillede landskamp mod Italien, så samtlige Fredericias gader lå øde hen.
Efter ca. 15-20 minutters vandren omkring, bemærkede Storepigen en bus, der i følge 'lystavlen' (hedder den det? Aj vel, har siddet meget længe og spekuleret over hvad den 'skærm' foran på bussen hedder, der angiver den retning eller det sted, bussen kører hen? Ved du, hvad den hedder?) kørte til banegården.
Vi bemærkede, hvor bussen drejede og fandt så den rigtige vej. Pyhha. Sprang ind i varmen og konstaterede at der om 2 minutter afgik tog til Vejle. Det nåede vi og resten af hjemrejsen gik smooth.

Spørgsmål, som du måske sidder og overvejer:

Hvis hun er så dum til at finde vej, hvorfor bruger hun så ikke gps'en i sin smarte HTC Sensation?

Svar: Den døde for strøm under forestillingen.

1 kommentar:

Inger Pedersen sagde ...

Hej, jeg hedder "Inger Pedersen" Jeg er fra Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oscar. Ting begyndte at blive grimt, og vi havde kampe og argumenter næsten hver gang på grund af min manglende evne til at føde ham et barn. Min mand pludselig begyndte at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. Han begyndte at have anliggender med andre kvinder uden for at overveje, hvordan jeg vil have det.

Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Oscar var min bedste ven, min soulmate, min Superhelt og min hjerteslag, men han ser ikke længere noget godt i mig. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været tilhænger af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han holdt specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede han til mig og var ked af det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt. hvad et vidunderligt mirakel Baba Egbe gjorde for mig og min familie. Den gode nyhed er Oscar, og jeg er nu tilbage sammen og lever lykkeligt, og vi er blevet velsignet med tre børn, to drenge og en dejlig pige efter 9 år med barnløshed. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer overalt i verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hurtig hjælp af enhver art, kontakt Baba Egbe nu via hans e-mail: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818