lørdag den 7. januar 2012

Velsignet stilhed

Det fede ved at begynde efter juleferien på en onsdag, er jo at det så allerede er weekend tre dage efter! 


Det er lørdag formiddag. Jeg har været ude at gå en lang tur med to dejlige veninder. I kan selv regne ud, hvor glad jeg er for deres selskab, når jeg med glæde springer ud af sengen lørdag morgen for at mødes med dem i mørke og regn. Så traver vi en laaaang tur i morgenmørket, mens solen står op og sender morgenlys ud over byen og skoven, hvor vi går. Snakken går lystigt og vi får vendt alverdens emner og er hinandens ventil for diverse frustrationer. En times gåtur blev det til i dag og så hjem til mig og drikke en kop kaffe inden vi skilles igen. 


Mine store piger er lige blevet hentet af deres far og den yngste er taget med Jens til Vejle for at ordne noget meget hemmeligt.
Nedtællingen til "Den Store Dag" er nemlig begyndt! 
Jeg må jo erkende, at lige meget hvor meget jeg har vendt ryggen til den dag og skudt dens komme ud af min bevidsthed, lige meget har det hjulpet. Det er muligt at jeg ikke ville hen til den dag, men nu kommer den altså hen til mig og jeg overgiver mig. 


Jeg fylder 40 på torsdag. 


Statistisk set er jeg over halvvejs gennem mit liv. Jeg har uddannelse, fast arbejde, hus, mand, (og eks-mand) tre børn, rentetilpasningslån og bilforsikring. 


Jeg kan ikke ændre på fakta. Der er ikke flere tudekiks tilbage i skabet og  klynk og klagen klæder mig i øvrigt ikke ret godt. (Det klæder ikke nogen ret godt - hvis I spørger mig)


I stedet vil jeg glæde mig til dagen og prise mig lykkelig over at alternativet til at blive 40 trods alt er værre at tænke på!


Er der ikke noget med at vi kvinder topper i 40'erne? At der kommer en ro, en afklarethed og et overskud frem i os, som de stakler, der stadig er i 30'erne misunder os?


Min mand har læst at kvinder i 40'erne får langt mere sex end kvinder i 30'erne (men påstod jo, da jeg forlangte beviser, at han ikke kunne huske hvor han havde læst det) og han glæder sig derfor meget til at være gift med en kvinde i 40'erne. 


Det minder mig om at min veninde sagde til sin mand, aftenen før sin 40 års fødselsdag:


"Nå skat, så er det din sidste nat med en kvinde i 30'erne"


og manden svarede kækt:


"Nej, der tager du fejl - det er min sidste nat med DIG i 30'erne"


Tø hø


God weekend!


I morgen trækker jeg en vinder blandt kommentatorerne til indlægget "Tillykke og godt nytår..."









4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Måske kan det trøste dig, at livet på den anden side af 40 slet ikke er så ringe - du kan faktisk godt glæde dig, vil jeg vove at påstå. På mange måder bliver det faktisk bedre og bedre, det pokkers liv.

Maries bageri sagde ...

hej Helle
Jeg blev 40 for tre et halvt år siden og formkurven har været støt stigende siden. Jeg lagde hårdt ud med at bryde med min daværende kæreste, det var et dysfunktionelt og depressivt forhold og det var vidunderligt at komme fri af. I løbet af det første halve års tid fik jeg formuleret nogle karrieremål, som jeg derefter gik i gang med at føre ud i livet. Generelt har jeg fået mere ro på, er blevet mere tro mod mig selv, og er blevet bedre til at vise og vide hvem jeg er og hvad jeg står for.Og om der er mere sex ved jeg ikke, men der er bedre sex! ;)
Stort tillykke - du kan godt glæde dig!
kh
Marie

HelleA sagde ...

Kære Marianne og Marie!
Tak for jeres støtte og opbakning i denne svære tid :)

Jeg kender så mange skønne kvinder i 40'erne, så det er okay med mig at komme med i klubben... Det er uundgåeligt og så kan jeg jo ligeså godt glæde mig!

KH Helle

Kristine Sejr sagde ...

Uanset hvor gammel du er, så forbliver du jo dig. Vær du kun glad for det. :-) Knus