søndag den 20. marts 2016

The Fosters

Jeg lå en aften på sofaen, for træt til at rejse mig, men for frisk til at sove - og der var intet på TV-sendefladen, jeg gad kigge på. I min usle ugidelighed pløjede jeg Netflix's seriedatabase igennem og besluttede at give mig i kast med serien 'The Fosters'.
Det blev til de tre første afsnit den aften, og et om dagen siden. Det er fremragende letfordøjelig amerikansk socialrealistisk underholdning, men med et indhold, som har substans og fanger. 
Seriens hovedperson er den 16-årige Callie, der i afsnit 1 kommer ud af ungdomsfængsel, og anbringes midlertidigt hos familien Foster. Forældrene er det lesbiske par Stef og Lena, og de har så udover Stef's biologiske søn Brandon, to plejebørn, tvillingerne Mariana og Jesus. Serien er amerikansk og der spilles på alle tangenter. 
Nævn et livstema og det er med i The Fosters, vi præsenteres for dilemmaer, udfordringer og forskellige fordomme omkring fx plejebørn/biologiske børn, seksualitet (de lesbiske mødre), race og tilhørsforhold (Lena har en sort mor og en hvid far, plejebørnene er latinoer osv.), forældreskab, teenageliv, forbudt kærlighed, jalousi, søskendekærlighed og meget andet.

Sæson 1 er fra 2013, og der er indtil videre udkommet tre sæsoner. 





Ingen kommentarer: