mandag den 21. marts 2016

Påskeland '16 #2

Dette er en overspringshandling, jeg indrømmer det blankt!
Kan høre vaskemaskinen centrifugere, og jeg lover at jeg går ned og får tøjet taget ud og hængt op, med det samme at maskinens 'jeg er fææærdig'-bip lyder. Vi skal nogle dage på påskeferie på Sjælland på onsdag, og det er så fint og dejligt, og v glæder os helt vildt til at komme på tur sammen som familie. Der er bare lige den lille detalje, at fordi vores ferie er arrangeret som et husbytte gennem homeexchange, så skal der dermed bo en familie her i vores hus, mens vi bor i deres. 
Vi har prøvet det flere gange før, og hvis du vil læse om vores husbytteerfaringer, så klik på etikken 'husbytte'. 
Når der skal bo fremmede mennesker i ens hjem, så vil man i sagens natur rigtig gerne have, at de synes om det skøre gamle hus, de kommer til her. Man (jeg) håber at de synes, ens hjem er både fint, flot og hyggeligt, og allermest at de kan lide at være her.
Så der er liiiiige et par småting, vi skal have ryddet op. Og ryddet ud. Og tørret af. Gjort klar. Stillett væk, stillet frem og så videre. 
En proces vi snart kender ind og ud, og derfor ved at vi nok skal komme i mål med.
Ham der har en vielsesring magen til min er på arbejde både i dag og i morgen, så jeg har allieret mig med børnene. De to ældste er supergode til at hjælpe til, når jeg spøger dem med min 'please, piger, det hele fucker up, hvis I ikke hjælper mig'-stemme, så vi har brugt hele formiddagen på oprydning.
I morgen er det så rengøring, for hvis vi gør rent i dag, så risikerer vi jo at her bliver beskidt igen, inden vi skal afsted. 


Ingen kommentarer: