onsdag den 7. september 2011

Prøver at læse - læseprøver

Jeg sidder og læser om en læseprøve.
Om hvordan man tager denne læseprøve, retter den og bruger resultatet.
Det er meningen, at jeg i morgen skal afvikle denne læseprøve på enkelte elever i overbygningen.

Jeg kan bare ikke rigtig forstå det, jeg læser.

Tekstens indhold forekommer mig indviklet, ulogisk og knudret forklaret.

Og så er det jeg tænker:

Hvis hende, der skal tage læseprøven på de elever, der har læsevanskeligheder, selv har så svært ved at læse, at hun kløjs i håndbogen til læseprøven, så står det sguda virkelig skidt til i den danske folkeskole!?

Jeg må vist tage mig sammen.
Og få læst op på lortet.

2 kommentarer:

Amarillen sagde ...

Har prøvet at tage de dersens læseprøver på nettet som min teenagedatter er blevet udsat for i skolen.
JEG forstår MINUS..!
Og jeg betragter da mig selv som så NOGENLUNDE intelligent...
Godt jeg gik i skole i 70'erne da man ikke skulle testes i tide og utide:-)

Kristine Sejr sagde ...

Hvad er der galt med bare at gå i skole og nyde det, hvorfor skal man testes ud over eksamenerne. Jeg tror at børn bliver gjort til automatiske menneskerobotter. Hvorfor underviser man ikke i følelser i stedet, Lær at mærke dine følelser. Lær at stå ved sig selv, og sådanne nogle ting. Frem for hvad man kan præstere. Det er sgu da skide kedeligt. sagde kvinden uden job, så hun er uden præstation, og har måske også præstationsangst. hmm.