onsdag den 13. juli 2011

Tanker på en onsdag formiddag

Noget virkelig glædeligt:
Posten havde hele to bogpakker med til mig i dag - Bøgerne, som jeg har købt hos Maren  og så den bog, som jeg har byttet mig til hos Carina. Sørme om ikke også sidstnævnte havde pakket lidt lækker the og en dejlig kretonsk (er det ikke dét, det hedder - noget fra Kreta? Eller hedder det kretansk?) olivenolie.

Tilføjelse: Det hedder kretensisk, har jeg lært siden i formiddag...



Noget rigtig ærgerligt:
Min brors dejlige datter kapitulerede af hjemvé og magtede kun én overnatning her hos os. Jeg ville så forfærdelig gerne være en sådan en faster, der kan afhjælpe hjemvé, men der var ikke noget at gøre. Vi prøvede alt.

Noget lidt skørt:
Vi har lovet vores unger en tur i Legoland i dag. Det pisser ned, men det betyder forhåbentlig at nogen andre vælger at blive hjemme - sådan at der ikke er helt så mange mennesker, som der normalt er derude i sommerferien.

Noget kikset:
Jeg er en svag svækling. Har nu på 4.dag taget 100 mavebøjninger, og i dag skreg jeg mig gennem samtlige. Efter de tre første dage, er mine mavemuskler så tilsyrede, at jeg ikke kan vende mig i sengen om natten uden at sige "av." Højt.

Noget, jeg er i tvivl om:
Skal man grine eller græde, når ens mand kærligt lægger armen om livet på én, hvorefter han overrasket udbryder "Gud, er det din talje, jeg kan mærke?"

Noget virkelig yndigt:
Mine store piger har crépet deres hår og ligner jeg ved ikke hvad. Jow, jeg ved det: De ligner Lecia fra 80'er orkestret Laban!



Noget megairriterende:
Når man hurtigt skal finde et billede på nettet og via google ender i mærkelige blindgyder. Da jeg ville finde billedet af popgruppen Laban, ryger jeg først ind på sider om imamen Abu Laban, herefter en hjemmeside om en hund, der hedder Laban og fandme om der ikke også er en ungarnsk danser ved navn Rudolf Laban. Hallo, hvor svært kan det være - LABAN!

3 kommentarer:

Pauseknappen sagde ...

jeg overvejede også Legoland idag - men nej, det bliver en anden dag, kom I afsted??

Crepe´hår, yndigt!!! ;D
God sommer!

Carina sagde ...

Tror det hedder kretentisk eller måske kretensisk ? Og så vil jeg lige skrive at det er oliveolie du har fået. Det har du ikke selv skrevet. Bare lige så der ikke er nogen der tror at jeg har sendt dig en græker ;o)

HelleA sagde ...

TAAARK, Carina - jeg har rettet fejlen, for det var da en elendig meningsforstyrrende fejl, at sætningens vigtige nøgleord var udeladt :)

Og du har ret: det hedder kretensisk!