torsdag den 14. juli 2011

Der findes ikke dårligt vejr, kun forkert påklædning!

Er det ikke sådan mormor/tante Oda/Faster Gurli siger?

Jeg troede et øjeblik, at min mand tog pis på mig, da han her til morgen viste mig en vejrudsigt, hvoraf det uomtvisteligt fremgik, at det vil PIS-ØS-REGNE over vores hus hele den kommende uge. Hele ugen!
Vi holder lowbudget ferie i denne uge - to voksne og tre børn - og ugen er sat af til (gratis) udflugter til skov og strand, havearbejde, grill på terrassen, og andre hyggelige (gratis) familieting. Troede jeg. Håbede jeg. Gik jeg og drømte om. For det skal overhovedet ikke være nogen hemmelighed, at jeg synes at kunsten at være i zen sammen med sin familie til tider kan være uendelig udfordrende. At få den fælles tid med børnene til at gå op i en højere enhed med vi voksnes behov for tid sammen og ikke mindst tid alene, det er en balancekunst, som mange andre end mig, har skrevet om i tidens løb.




Den, der er allerdårligst til det i vores familie, det er mig.
Jeg flipper råddent skråt, når børnene bliver for meget, mister besindelsen og taler grimt til alt og alle.

Og nu bliver det regnvejr hele ugen.

I stedet for at mugge og blive i råddent humør, er jeg af min mand blevet tvunget til har jeg besluttet at vende bøtten på hovedet:

Sikke en chance for at få testet sin tålmodighed!

Hvor længe kan jeg mon klare det, før jeg kalder nogen en røvfirkant eller en pikansjos?

Hvor mange kapitler i Silas og Ben-Godik kan jeg holde ud at læse højt på en dag, og hvor længe går der, før børnene afbryder en højtlæsnings-seance for at spørge om de må tænde for fjerneren?

Hvilke film gider vi se sammen med børnene? Og hvordan undgår jeg at falde i søvn undervejs?

Hvad skal vi bage i dag? Og hvor mange børn magter jeg at have med i køkkenet?

Hvor er Maries regnbukser, for helvede, hvor den unge glemmer alting, bliver det dejligt at komme i tanke om, hvor vi har glemt dem.

Hvem vinder turneringen i Rummikub? I Uno? I Sequence?
Jesus, hvor har vi i grunden mange spil og hvor er der støvet på den hylde, hvor de ligger!?

Ups, jeg lovede at støvsuge hele huset, mens manden tog børnene med på indkøb ... må hellere se at komme i sving.

Sikken dejlig dag det er i dag, åh uh åh åh...

Ps. Vi kører til Frankrig næste fredag. Hvor vi skal bo i telt i en uge. Hvis det også regner dér, så...

5 kommentarer:

Mai sagde ...

Uha det kan blive slemt. Jeg har kapituleret og sendt lillen i børnehave, faderen på heldagstryllejob og erklæret drengene gameday med popcorn. Det kan godt gå hen og blive ok fredeligt og rart for mig, som har masser af spændende arbejde :o)

Kristine Sejr sagde ...

Helle du kan jo altid rase ud på bloggen, bare kald os for nogle pikansjoser, vi kan klare det ;-) ellers send mig en mail. Men jeg krydser fingre for at vejret i det mindste bliver bedre. og at turen til Frankrig bliver god. En hel uge uden dig, virkelig? Jeg er ikke helt tilfreds, men det kan jeg lære at blive :-)

Anonym sagde ...

Du er ikke ene i dine pinsler!

mette sagde ...

møgvejr! Er SÅ bitter...

Line sagde ...

Godt indlæg om et meget trist emne ;-)Ved præcis hvad du mener!