fredag den 4. februar 2011

Mens vi venter på Tandbørstedamen

Er på arbejde. Men er blevet opfordret til at forlade min klasse og lade eleverne være alene med den kvinde, vi kalder "Tandbørstedamen". Fordi vi ikke kan huske, hvad hun hedder. Og fordi betegnelsen "Tandbørstedame" er perfekt.
Når man går i 4.klasse, skal man nemlig have Tandbørstekørekort.
"Hvorfor skal Helle ikke være her", spurgte en elev, da tandbørstedamen sagde, at jeg bare kunne gå ned på lærerværelset og tage mig en kop kaffe, mens hun underviser poderne i at børste helt langt inde bag ved med små cirklende, lette og bløde bevægelser.
"Fordi jeg allerede HAR et Tandbørstekørekort", svarede jeg kækt. Og det bliver jeg nu hængt op på. For de vil se det, vil de!
Så på mandag har jeg lovet at fremvise mit Tandbørstekørekort. Jeg tror det ligger i æsken på loftet, hvor også Symaskinekørekortet og diplomet for bestået Cyklistprøve befinder sig.
Skolen har mange opgaver.

Ingen kommentarer: