lørdag den 21. juli 2018

Kom nu Ryan!

Det er simpelthen ikke sandt, det du siger der, var vist nok min spontane kommentar, da ham der har en vielsesring magen til min, meddelte mig at den Ryanair-flyafgang, der skal fragte os til Barcelona på onsdag, er aflyst. Aflyst! Fordi kabinepersonalet strejker.
Hallo altså, jeg er meget meget enig i at kabinepersonalet hos Ryanair bør have de samme ordentlige arbejdsforhold og lønniveau som hos andre selskaber, men det er sgu ikke til at bære, at det oprør skal finde sted lige den dag, vi skal flyve. 

Lige nu ved vi ikke, hvordan og hvornår vi så kan komme afsted. Noget af det, der gør at lavprisselskaber som Ryanair kan sælge deres flybilletter så skidebilligt er jo, at al service er barberet ned til et absolut minimum. Man kan fx. ikke ringe og få et levende menneske i tale, for at få hjælp til den en situation som denne. 
Man kan live-chatte!
Og efter 2-3 timers ventetid på at komme igennem til Ryanairs livechat denne morgen, poppede Oleg pludselig op i skrivefeltet med et 'Hello, how can I help you'. Oleg var flink, han oplyste os at vi enten kan få vores penge tilbage eller blive ombooket til et andet fly. Det er selvfølgelig en ombookning, vi går efter - vi skal på sommerferie for dælan, men den kan først foretages, når vi er checket ind i lufthavnen og er kommet gennem security osv.  Hvad der kommer til at ske, og om vi kommer afsted på onsdag, det er helt uvist endnu. I mit stille sind håber jeg inderligt at den strejke bare droppes igen!?



Ingen kommentarer: