tirsdag den 17. juli 2018

Har lavet en deal med mig selv

Resultatet af benhård forhandling med Indre Stemme blev:Holder du sommerferie fra fitnesscenteret, så får du edderhylme fundet de løbesko frem. 
Jeg accepterede uden brok og tog tilmed frivilligt træningsappen ‘7’ med i aftalen. Indre Stemme har nemlig ret. Es geht nicht!





Jeg har lyst til at holde mig i form henover sommeren, men jeg gider ikke tage i fitnesscentret. Har ikke meldt mig på ét eneste hold i juli, selvom der er masser af gode sommertilbud. Men nu er det ferie, og de rammer jeg åbenbart ikke kan lade være med at sætte op for mig selv, må gerne være mere åbne og fleksible end til daglig. 

Aftalen med mig selv er derfor blevet, at jeg i stedet for at tage til træning i ferien, skal løbe 2-3 gange om ugen. Og fordi det er meget længe siden, jeg har haft mine løbesko på - (og fordi jeg er en gammel stivbenet kone på 46 år), så starter jeg fra scratch med træningsappen 5k, som er et komplet løbeprogram, hvor man starter helt i det små med skiftevis at gå og løbe 1 minut, og derfra trapper langsomt op fra uge til uge. Sådan noget er lige mig, og søger du på 'løb' her på bloggen, vil det vise sig,  at jeg har forsøgt mig som løber mange gange før, med temmelig svingende succes. 

De eneste gange jeg rent faktisk har kunnet løbe 5 km uden at falde død om, er når jeg har fuldført et program, typisk over en otteugers periode. Og skal du lige have et friskt motiverende staldtip med på vejen, så kan jeg berette, at jeg altid har tabt mig, når jeg har fulgt et løbeprogram  - og selvom det ikke har været formålet, så tages 2-3 kg på mindre på sidebenene altid imod med kyshånd her.



For at vedligeholde min muskelstyrke, som er noget bedre kørende end min kondition, så har jeg tilført hver løbetur 7 minutters styrketræning. Det foregår via appen '7', som for mig er ret genial. Øvelserne er alle nogen, jeg kender, og jeg udfører dem på terrassen, mens jeg puster og pruster som en gammel bryggerhest.
Indtil videre har jeg været i gang i tre uger, og det går helt ok. Hvis jeg selv skal sige det, tøhø.



Jeg stiler efter at komme ud før kl. 10 0m formiddagen, ellers bliver det simpelthen ulideligt varmt, og jeg bliver skrækkelig sløv i den her varme. 

Ingen kommentarer: