fredag den 4. maj 2018

Majfest #1

Hos os er maj måned én lang fest. 

Ham, der har en vielsesring magen til min og jeg fik omtalte vielsesringe på d. 3.maj 2008. Det jeg husker bedst fra dagen er den altoverskyggende graviditetskvalme, som var forårsaget af Lillepigen, der allerede på det tidspunkt fik mit maveskind til at bule så meget, at jeg så håbløs ud i alt tøj. 

I går havde vi 10-års bryllupsdag, hvilket google kunne fortælle os hedder tinbryllup og det blev fejret ret godt, synes vi selv, i betragtning af at det var en helt almindelig hverdag. 

Vi stak af fra børnene og spiste på Restaurant Remouladen på Vejle Lystbådehavn, og jeg indtog den til dags dato lækreste rødspættefilet, jeg i mit liv har smagt. Den kostede så også, som var den af guld, men det skal vi ikke tale om. Min søde mand sagde flere gange, når jeg løftede det ene øjenbryn på præcis den dér måde, som han ved betyder 'har vi råd til det?' at en 10 års bryllupsdag er 'once in af lifetime' (og mit nogen gange alt for jyske jeg tænker: Det er enhver bryllupsdag vel i grunden?)

Men vi flottede os, det gjorde vi, og jeg elskede det næsten ligeså højt, som jeg elsker tanken om at jeg lever sammen med det dejligste menneske i verden og at de mange år, vi har lagt bag os sammen, har lært os at vores ægteskab er som det danske sommervejr: Dage med blå himmel og høj sol, overskyede dage, regnvejrsdage og dage hvor himlen er sort og buldrer af torden. Omskifteligt, men med masser af lyse solsinstimer. 

Ægteskab, selskab, troskab, svangerskab, faderskab, venskab, lidenskab, videnskab, vildskab, værtskab, følgeskab, morskab, galskab, fællesskab, fuldskab, kosteskab og garderobeskab!

Hurra for kærligheden!






Ingen kommentarer: