mandag den 13. marts 2017

Dobbeltmordet

I sidste indlæg talte jeg om nogle af de podcasts, jeg lytter til, men jeg fik ikke nævnt den, der har betaget mig mest her på det sidste.

Dobbeltmordet hedder podcasten, den er også fra DR og det er en serie udsendelser om én af de mærkeligste uopklarede forbrydelser, vi nogen sinde har haft i Danmark:
Dobbeltmordet på Peter Bangsvej i 1948.

Klippet fra omtalen på DR Podcast:

I 1948 blev det pæne ægtepar Jacobsen brutalt myrdet i deres herskabelige lejlighed på Peter Bangs Vej på Frederiksberg. Af mange mystiske spor var der blandt andet placeret en stok på hver lig, og sagen er siden blevet danmarkshistoriens største uopklaret mordgåde.

Holdet bag podcasten har sat sig for at samle alt, hvad der er af materiale om sagen, og belyse hver detalje og hvert spor fra så mange vinkler som muligt.
Jeg hørte et interview med én af de to af seriens tilrettelæggere i bilradioen en morgen på vej til arbejde, og allerede samme aften fik jeg hørt de tre første afsnit, der var nemlig ikke udkommet flere på det tidspunkt. Første afsnit er kun et optakt på 3 minutter, men de efterfølgende afsnit varer 26-27 minutter. 
Jeg er så hooked!


Billedresultat for podcast dobbeltmordet


Ingen kommentarer: