tirsdag den 29. juli 2014

Ser man det

På min vej gennem huset, lægger jeg mærke til at der er rodet i brætspillene. Og at der mangler to spil. Matador og Rummikub.
Storepigen og Lillepigen får det største jeg-er-en-glad-og-stolt-feriemor-for-mine-børn-spiller-brætspil-med-hinanden-smil, mens jeg kvidrer: 'Ih, hvor fint, I spiller brætspil, så fik selv I to nok af at være online bag en skærm hva, tøhø!?'

Pigerne kigger dovent, lettere uforstående på mig og siger: 'Altså mor, vi bruger spillene som underlag til vores bærbare computere. Ellers er det ikke til at ligge med computeren i sengen.'

Ser man det.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hæ hæ jeg ville have det på samme måde:-). Stolt over den kreativitet, tålmodighed og evt. viden børnene kunne få fra analoge spil - og så er det til computerstøtte. Jeg kan godt lide at læse din blog. Du skriver godt og har gode betragtninger, som vi alle kender til:-)!! Bliv endelig ved.
God weekend og 1. dag med ny skolereform;-)

Kærlig hilsen

Mette

HelleA sagde ...

Kære Mette,
Tusind tak for din kommentar og de pæne ord om min blog - det blev jeg rigtig glad for :-)

Gode hilsner fra Helle