søndag den 27. april 2014

Grøn: En god og rigtig farve, der altid opfører sig ordentligt.

Grøn er en pålidelig og stabil farve. Det grønne er godt og noget, man til enhver tid kan regne med. 
Grøn er velopdragen, men ikke på en from måde, mere sådan gennemsolid og virkelig ordentlig.
Hvis du er i tvivl, så tag den grønne.

I sin tid faldt jeg pladask for en grøn sofa, da jeg en dag,  som så ofte før, lige rundede den lokale genbrugsbutik. Den stod der og så helt enormt grøn og 50'er agtig ud, og jeg var på det tidsunkt på udkig efter en sofa, der kunne stå i vores udestue. 
Jeg mener, den kostede ca 200 kroner. I hvertfald ringede jeg fra butikken til ham, der har en vielsesring magen til min, for at høre om han lige kunne køre forbi og tage en sofa med på hjemvejen.




Det må blive cirka otte år, den grønne sofa stod i udestuen. Men sidste år i forbindelse med de mange forberedelser, vi gjorde herhjemme i forbindelse med Storepigens konfirmation, skulle udestuen males. Rummet blev tømt, og den grønne sofa blev sat op i stuen.
Der står den endnu. Og ser helt enormt grøn ud, foran det gamle Europa-kort, hvor Tyskland er delt i Øst og Vest, og der findes lande, som Jugoslavien, Rusland og Tjekkoslovakiet






Haven er grøn alle vegne i denne tid. Det pibler frem med blomster og ukrudt, og det har været den dejligste forårssolskinsweekend.
 Vores tre små kræ har derfor haft en forrygende dag på græs.














1 kommentar:

A + K = ♥ sagde ...

Hvor er den sofa bare fed!

- Anne