tirsdag den 11. februar 2014

Ville til gengæld love ikke at fløjte, snorke eller bøvse

Min mand er sej. Han har hænderne skruet rigtigt på, som man siger, og når han vil tænde op i brændeovnen, lykkes det for ham første gang. Jeg bruger tit både fem og ti mislykkede forsøg på at løse samme opgave.

Han kan kløve små stykker brænde med en økse, rense stoppede afløb og male, tapesere og lægge fliser. Derudover har han også en helt utrolig omfattende almen viden, som gør ham til den geniale holdkammerat i Trivial Pursuit og Bezzerwizzer.

Gad godt prøve at være min mand. 

Bare et par dage. Mest for at finde ud ud, hvordan det mon ville være at:

#Hurtigt kunne identificere problemet og ikke mindst fixe det, når motor i bil siger mærkelig lyd.

#Have styrke til at løfte tunge møbler eller slæbe en vaskemaskine op af kældertrappen.

#Altid kunne huske hvem, der spiller trommer i hvilke bands, og hvem der har instrueret film.

#Kunne sidde foran fjerneren i ligeså mange timer, som der var sport, der interesserede mig.

#Skille en cykel ad og samle den igen. og lappe den.

#Kunne tilberede en steg i ovnen uden opskrift. 

Når jeg så var min mand i de der dage, så ville jeg også lige benytte mig af muligheden for at opleve, hvordan det er:


#Ikke at skænke det én eneste tanke, hvad mine børn skulle være til fastelavn. 

#Ikke at ane, hvor i huset vi har gavepapir, duge, vaccinationskort og sikkerhedsnåle.

#At Kunne blive så opslugt af mit arbejde, at jeg glemte alt om tid og sted. Og kone og børn.

#Aldrig at bekymre mig om morgendagen.

#At Være grundglad, hver dag.

Og mon ikke også jeg ud -  over at stå op at tisse, ville gå og klø mig lidt i skridtet, bage på min kone og lade mig forføre noget så eftertrykkeligt af hende. Tøhø.


mars.jpg
Billede lånt her

Ingen kommentarer: