søndag den 2. februar 2014

Irriteres over blomsterhandlende arving i orange hættetrøje

Gad vide om jeg er den eneste, der irriteres voldsomt over karakteren Signe Larsen/Sunshine i DR's nye søndagsserie 'Arvingerne'?
Karakteren virker decideret utroværdig på mig, og jeg har virkelig svært ved at gennemskue hvorfor? Tror det er noget med  at det modsatrettede mix af barnligt naiv og latterligt godtroende (jamen jeg ville jo bare hjælpe min nye familie... har savnet søskende hele mit liv) og så noget stædigt og råt (I får ikke mig ned med nakken, jeg vil kæmpe for det hus) SLET ikke passer med hendes fysiske udtryk. 
Det ville helt sikkert dæmpe min modstand, hvis hun ikke optrådte i den orange hættetrøje i hvert eneste afsnit. Og lige da jeg havde sagt det til ham, der har en vielsesring magen til min, tonede hun frem på skærmen i en GUL hættetrøje. Jeg synes ikke, det hjalp.
Måske håber DR at Sunshine-hættetrøjen kommer til at nagle sig fast i vores bevidsthed på samme måde som Sarah Lund-sweateren?

4 kommentarer:

Carina sagde ...

Jeg er helt enig med dig. Hun er pivhamrende utroværdig og irriterende naiv. Måske er hendes skuespil heller ikke helt så overbevisende som de andres, synes hun mangler noget mere mimik.
Men måske er det netop hendes udvikling fra naiv håndboldlpige til en selvstændig voksen der bliver sådan lidt ordet gider er for meget af begge dele hele tiden.
Men jeg sluger serien råt og kunne jeg sluge Mikkel Boe følsgaard råt, så,gjorde jeg også det ;)

Carina sagde ...

Sikke noget sludder ovenfor. Det skal stå: ...til selvstændig voksen der bliver sådan lidt rodet. Der er for meget af begge dele hele tiden.

Onkel Anne sagde ...

Jeg er totalt enig. Og så er der også altid den samme jakke, det samme ansigtsudtryk. Jeg reagerer nærmest modsat på hættetrøjer end at blive grebet af dem, hvilket jeg gjorde med Sarah Lund sweateren

HelleA sagde ...

Det var da helt galt i gårsdagens afsnit - både med hættetrøje og (fravær af) ansigtsmimik.

De skifter i det hele taget ikke tøj ret tit i den serie :)

Tak for jeres kommentarer!