onsdag den 6. november 2013

Var det fuldmåne i nat?

Gaber højt mens jeg sidder her ved skrivebordet. Lettere hovedrystende over hvor mærkelig en nat det var i nat. 
Gik i seng med hoste og hovedpine kl. 20.30 efter at have pakket tøj og stillet frem og gjort ved, for at være klar til træning kl. virkelig meget tidligt onsdag morgen.
Læste i en god bog og så tre afsnit af 'Stemmer på Kanten', de programmer, hvor man følger Lisbeth Zornig Andersens kamp for at få socialt udsatte, hjemløse osv til at afgive deres stemme til kommunalvalget d. 19.november. 
Udsendelserne kan ses lige her, og du kan læse om selve kampagnen her. Jeg kan virkelig undres over at ingen har tænkt på at gøre det hun gør, før nu!?
I et velhavende, civiliseret og digitaliseret samfund som Danmark, lever der en (alt for) stor gruppe borgere på kanten af (og udenfor) samfundet - det kan i den grad ændre den politiske dagsorden, hvis de lader sig høre ved at afgive deres stemme! 
Har du ikke fulgt med i udsendelserne, vil jeg varmt anbefale dig at se dem!

Nå, men kl. 23 slukkede jeg lyset og satte vækkeuret til 5.20.
fra 23-24 lå jeg og vendte og drejede mig, men lige meget hvad, lå jeg ikke godt. Meget mærkeligt. Ligger sgu da altid godt i den seng?

Kl. 24-01 var jeg sulten og tørstig. Hentede vand og knækbrød og indtog det siddende i sengen.
Kl. 01-02 hostede jeg. Og hostede og hostede og hostede.
Kl. 02-03 lavede jeg en kombi, vendte og drejede mig, hostede og drak vand.
Kl.03 var jeg ude at tisse og herefter faldt jeg i søvn.

Kl. 5.20 ringede vækkeuret og jeg lå vågen i 2 minutter og mærkede efter i min krop. Tænkte på at jeg godt kunne køre ind og træne, hvis det havde været sådan at jeg skulle hjem igen bagefter og kunne hvile mig senere, men faktum var at jeg kunne ligge og tænke frem på en lang og krævende dag på arbejde og en masse halløj herhjemme i eftermiddag.
Kl. 5.22 satte jeg vækkeuret frem til kl. 6.30

Søvnløshed var min ven i mange år, og jeg har tilbragt utrolig mange timer af mit liv i dens irriterende selskab. Har egentlig ingen intentioner om at genoptage forholdet.

2 kommentarer:

Lotteriet sagde ...

det er der vist heller ingen grund til at genoptage!!
Lyder som en rigtig kedelig leg!!
Pas på dig!
:-)

Unknown sagde ...

Ja et kedelig gammelt forhold, hold dig fra det skaber bare flere problemer, pas på dig selv. :-)