søndag den 3. november 2013

Søvnig Søndag


#1
Lørdagens julefrokost (ret misvisende betegnelse i øvrigt - det er ikke jul og det var ikke frokost...) i verdens bedste kvindenetværk har mørbanket krop og sjæl. Selvom man sover helt vildt ringe på en luftmadras, så har jeg i min dovne døsighed dagen igennem svævet på en fluffy sky, skabt af tømmermænd, skraldlatter og super selskab af dejlige damer

#2
Takket være Fru Z har Storepigen og jeg ENDELIG fået lavet fotobog fra Storepigens konfirmation i april. Jeg var så heldig at vinde en fotobog her fra på Fru Z's blog, og den er nu lavet færdig og sendt til bestilling. 


#3
Det er Allehelgens Søndag i dag. Dagen hvor man mindes de døde. I middelalderen havde bønnerne det formål at mindske de afdødes pinsler i skærsilden, men efter reformationen blev allehelgen (sammen med hele idéen om skærsilden) afskaffet i Danmark. 
I de senere år er skikken blev genindført, nu i den amerikansk udgave Halloween. 
De afdøde, der ikke kom sikkert ind i dødsriget, kommer tilbage til jorden og hjemsøger de levende på All-Hallows-Even. 

Idet jeg henviser til #1 kom jeg ikke i kirke i dag. Ville ellers meget gerne have været der. På denne søndag oplæses navnene på de personer, der er begravet fra kirken i det forgangne år, og der tændes lys for de afdøde på kirkegården. Pårørende kan mindes de kære de har mistet, eller man kan i det hele taget bare sende en særlig tanke til de døde. Jeg har haft et helt bestemt menneske i tankerne det meste af dagen. Han blev kun 34 år gammel.






Ingen kommentarer: