mandag den 12. august 2013

Struktur-Åse og Slaske-Tove

Som jeg har nævnt før her på bloggen, bor der en dame med skarpe kanter og lige linjer inde i mig. Jeg tror hun har pagehår og er meget sirligt klædt, pæne sko og sådan. Jeg har kendt hende hele mit liv - og bruger hende især i spidsbelastede perioder, hvor der er brug for struktur. Damen har derfor fået navnet Struktur-Åse eller Strukturella, som er hendes kælenavn. Hun laver skemaer, lister og sætter ting i system. 
Det er hende, der indimellem får et flip og rydder op i køleskabet, så madvarerne er sorteret og står lige (mælkeprodukter for sig, kødvarer for sig osv.). Det er også hende, der føler og og velbehag over en entré, hvor skoene står lige på rækker. Hun fylder ikke hele mig, kun en del og hun er tit en stort hjælp for mig, men noget af en belastning for mine omgivelser.

Med indtoget i det nye skoleår, har Struktur-Åse selvfølgelig haft travlt med sine lister, kasser og skemaer. Hun er ikke færdig med skitsen over familiens ugeskema, men i det udkast der er lagt frem lige nu, har hun udtænkt og planlagt fire ganges motion på en uge. 
Det er for så vidt fint nok, jeg er klar til at øge intensiteten og give den gas, men indrømmer dog, at jeg er noget betænkelig ved, at jeg (for det er jo mig) har besluttet mig for at stille på et hold onsdag morgen, inden jeg møder på arbejde. 
Holdet hedder Body Power og det starter ..... kl. 6.15!
Nu på onsdag. 
Indtil videre er vi tre tilmeldt og bliver vi ikke mindst fem, bliver træningen aflyst.
Og her er det så at en anden side af mig -  det lade, ugidelige, bredrøvede dovendyr, jeg OGSÅ rummer, stikker sit blævrede hoved frem. Hende kunne vi jo kalde Slaske-Tove!
Det kan ikke være andre end Slaske-Tove, der i sit stille sind går og håber, at timen tidligt onsdag morgen bliver aflyst pga. for få tilmeldinger. 

Ingen kommentarer: