søndag den 18. august 2013

Rystet

En sorg gik forbi mit vindue. Den stoppede op, kiggede ind i min stue og stillede sig trist og tårefyldt frem for mig som både et tab og et spejl.  Grunden under mig har skælvet i en uge nu.
Jeg blev -  og er stadig dét, der med et smukt gammelt udtryk hedder at være 'rystet i sin grundvold'. 
Derfor blev her så stille. 
For én, jeg kender temmelig godt, blev kun 34 år. En kvinde på min alder har mistet sin mand og to små børn vokser nu op uden en far.
Og når det sker, er der ingen ord. Der er kun en stum meningsløshed og en fortvivlelse, der flår hjerter i stykker. 

1 kommentar:

GiSP sagde ...

Åh, jeg får kuldegysninger og kan slet ikke holde ud at læse sådan noget. Selvom det handler om mennesker, jeg slet ikke kender, så rammer det alligevel. Man kan jo slet ikke forestille sig, hvor rædselsfuldt det må være, når sådan noget sker!