fredag den 12. april 2013

Lockoutet lockout og død smartphone


Efter gårsdagens oplevelsesrige tur til demonstration på Chr.borgs Slotsplads har jeg i dag brug for at tænke helt små og konkrete tanker.
Jeg kan snart ikke rumme den lockout mere, kan ikke udholde ikke at passe mit arbejde og hver eneste dag vende et kalenderblad fyldt med aflyste aftaler.  Møder, der har været aftalt i månedsvis streges ud og alt det, jeg skulle i gang med i ugerne efter påske er slettet eller udskudt på ubestemt tid.
I dag vil jeg lade lade den skide lockout ligge og tænke på noget andet. 

Derfor bliver dagens store spørgsmål, hvilen smartphone, jeg skal vælge i stedet for min HTC Sensation, som desværre er gået bort alt alt for tidligt.


'Anlæg skadet af fugt, hvormed garantien bortfalder. Reparation ikke mulig'.

Bum. Det var den smartphone. Som jeg købte for halvandet år siden og endnu ikke er færdig med at betale afdrag på. Den er færdig, ødelagt og kan ikke genoplives. Fugt!? Jeg anede ikke, at min telefon havde fået fugt, men lidt resarch på området har gjort mig klogere.

Af denne artikel fremgår det at:
 Fugt  uden sammenligning er den største dræber af mobiltelefoner. Men de fleste har ingen idé om, at det er en fugtskade, der har skylden, når mobilen pludselig ikke virker mere.


Så hvad gør vi nu lille du?
Min sim-kort sidder midlertidigt i en gammel HTC med en smadret skærm. Det holder jeg ikke til ret længe.

Jeg må have mig en ny og det skal helst være nu. 
Dagens store spørgsmål er derfor:

Hvis jeg vælger en iPhone (hvilket jeg hælder meget til), hvad får jeg så i den nye iPhone 5, som en iphone 4 eller 4s ikke kan og ikke har?

Hvis jeg ikke vælger en iPhone, hvad vælger jeg så i stedet?
Samsung Galaxy? HTC? Nokia Lumia?

Hvilken smartphone har du og hvorfor har den du har og ikke en anden?

3 kommentarer:

Lotteriet sagde ...

Jeg har HTC Sensation, som har været en tur til rep. på Sjælland, til under den halve pris af, hvad mit teleselskab ville have.
Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke vil investere i Iphone, da det "kræver" at alle de andre tekniske apparater man har, også er fra Apple.
Men det er jo bare mig.
Når min mobil afgår ved døden, så køber jeg nok endnu en HTC. :O)
Held og lykke

Lotte :O)

Carina sagde ...

There can be only one! Iphone, og den samarbejder altså fint med min pc. Jeg har hentet itunes på pc'en, så jeg kan lave back-up, og ellers overfører jeg billeder på alm. vis, som fra et digitalt kamera.

Jeg er sådan en der har arbejdet i et større dansk teleskab med tidligere monopol, og derfor skiftede mobiltelefon hver 6. måned. Har haft et utal af Nokia'er og SE'er - indtil jeg fik en Iphone. Nu skal jeg aldrig nogensinde have andet. Jeg er helt holdt op med at interessere mig for hvad der ellers findes på mobilmarkedet, for der er ingen funktioner jeg savner, intet der er besværligt. Og så gør det ikke noget at den også er lækker at se på og røre ved.

Kirsten sagde ...

Jeg er meget lykkelig for min Phone som er en 4s fordi jeg havde læst forskellige steder at 5 ikke var så vellykket. Nu er jeg ikke så teknisk informeret, men mine børn - somnaturligvis er det - anbefalede en 4s og selv om jeg havde forsvoret nogne sinde at skulle have en...... så har jeg også en iPad..... Og er meget glad for at kunne synkronisere mellem dem.