tirsdag den 19. februar 2013

Oh love

Reklamer, kampagner og diverse tv-teasers på tv interesserer mig uendelig lidt. Det er ofte noget, der kører i baggrunden, som lydkulisse til livet i stuen eller mens vi venter på det, vi vil se i tv. Dog er det er sket et par gange her på det sidste, at jeg er stoppet op ved et indslag og har spidset ører. Lyttet nysgerrigt og tænkt: Hvor er det fedt! Indslaget (kampagnen) er én DR har lavet for at få os til at huske at betale licens. Og det, der fanger mine ører er en sang med den norske sangerinde Ane Brun. Ja ja, hende har du muligvis vidst alt om i årevis, men hun er ny for mig og jeg er ret betaget af hende. . 


Oh love, hvor er det en smuk sang med en helt vildt i(mine)ørefaldende melodi:



De sidste par aftener har jeg tjekket hendes musik  ud via Youtube og Spotify og hun laver de fedeste musikvidoer ** til sine sange, se fx den her ret spooky sang.


**Det kan da ikke stadig hedde en video? Musikvideo? Når kunstnere lancerer en film for at promovere deres musik? Der må da være et nyere og smartere ord for "musikvideo", som jeg lige nu ikke kan komme i tanke om?

Ingen kommentarer: