onsdag den 16. januar 2013

En engel fra Aalborg

En dag i efteråret, faldt mine øjne på et maleri hos Kristine. Jeg ved ikke helt hvordan det gik til, men billedet sagde mig et eller andet, og jeg blev meget fascineret af det. 
Det var det her billede, nummer 11 hvis du tæller ovenfra.

Jeg spurgte Kristine, om hun ville male sådan en engel til mig. Og det ville hun gerne! Og til en meget fornuftig pris.

Så gik der nogle uger, og en dag skrev Kristine og meldte tilbage at min engel var færdig. Og klar til at rejse fra Aalborg hvor hun bor -  til Jelling, hvor jeg bor.

Jeg lavede en aftale med min dejlige barndomsven Morten, som bor i Aalborg, at han skulle tage englen med til Aarhus, når han alligevel skulle køre vejen i julen. 
Kristine tog bussen ud til Morten med billedet og Morten tog en uges tid efter billedet med til Skødstrup og satte det hos sin bror, Søren.
Min bror Jens, som bor på Djursland og dermed passerer Skødstrup på vej til Aarhus, hentede billedet hos Søren og tog det med til Tilst, hvor vores forældre bor. Herfra kunne jeg så fragte det hjem mellem jul og nytår. 
Hvordan det så lykkedes mig at glemme englen hos mine forældre, den dag vi var der, er mig stadig en gåde!?

Jeg er med på, at man glemmer tandbørste, legetøj og hjemmesko, når man er på besøg hos andre, men ligefrem at glemme et stort maleri, det var jeg overrasket over, kunne ske...

I sidste weekend kom englen så endelig hjem til mig og nu hænger billedet i vores stue og spreder en helt særlig stemning:



Tak Kristine!

1 kommentar:

Kristine Sejr sagde ...

Ih hvor ser den bare ud til at trives hos dig Helle. Det gør mig glad, og især de levende lys, planten og bøgerne i baggrunden, det er guf for mig. Tak.