søndag den 9. december 2012

En Ulla T-jul lige efter mit hoved

På en kort køretur i formiddag, nåede jeg at høre lidt af en radiosamtale med Ulla Terkelsen. Radioværten spurgte hende om, hvordan hun holder jul i New York, hvor hun jo bor.
Ulla Terkelsen fortalte om en juleaften, som jeg faldt så pladask for, at jeg nu sidder og drømmer om at rejse til New York og fejre jul sammen med Ulla Terkelsen.
Hun fortalte i radioen at hun skal være sammen med nogle rigtig gode venner juleaften og at de først på aftenen tager i New York City Ballet og ser balletten Nøddeknækkeren.  Når forestillingen er slut, går de så ud i byen og får noget lækkert at spise. Ulla Terkelsen fortalte, at hun elsker asiatisk mad, så en hyggelig restaurant i Chinatown var en oplagt mulighed. 
Efter at have indtaget et skønt måltid, ville Ulla og hendes gode venner så tage til midnatsmesse i en stor kirke, hvis navn jeg desværre ikke fik fat i.
Jeg synes, det lyder som en fuldstændig fantastisk juleaften - Lige sådan én, jeg kunne tænke mig at opleve.

Jamen hvad så med andestegen, julegaverne - og juletræet, spørger du? Mit svar kommer lige fra hjertet: Jeg ville ikke savne det et sekund, slet ikke julemaden, den ville være en lettelse at slippe for.
Men ak, min mand og mine børn elsker jul overalt på jorden, så Ulla T julen må forblive in my dreams nogle år endnu - måske kommer der et slip mellem min tid som mor og tiden som (forhåbentlig) mormor, hvor jeg kan tillade mig at skride fra det hele. Meget gerne sammen med resten af familien. 

Kunne du forestille dig en anderledes jul, end den du har?

Ingen kommentarer: