torsdag den 2. august 2012

Onze lieve vrouw kathedraal, her er den så

Vi er på ferie i Belgien. Har byttet hus med en belgisk familie, der således i denne uge er på ferie i vores hus.
Boligbytte-konceptet har jeg skrevet lidt om her og det indlæg slutter med billedet af en motherf****** stor katedral i den belgiske by Antwerpen, som jeg hjemmefra havde besluttet at besøge.

I går blev så dagen, hvor jeg trådte ind i det enorme kirkerum og som millioner af andre turister gennem tidde nakken bagover, kiggede op, kiggede rundt og mærkede historiens vingesus blafre om ørerne.

Der er i kirken bl.a. et berømt maleri af den belgiske kunstner Ruben, som var fra Antwerpen.

Mine billeder inde fra katedralens kæmperum er elendige, for lyset genspejlede alle vegne. Men tjek endelig Rubens billeder ud her, de er dejlige, svulstige og med masser af dramatik. 

Til gengæld tog jeg et billede med min tlf af kirken udefra, det blev fint og læg liiige mærke til, hvor blå himlen var over Antwerpen d. 1.august 2012. 



1 kommentar:

Anonym sagde ...

Imponerende kirke - og himmel :-)