fredag den 3. august 2012

Bruxelles

 Vores ferie i Belgien lakker mod enden. I dag er sidste hele dag, inden vi i morgen meget tidligt sætter os i bilen og drøner hjem til vores eget hus, som vi alle glæder os stort til at gense.
Gårsdagen gik med endnu et besøg til en fed by - Bruxelles - som vi altså syntes, at vi var nødt til at besøge, når vi nu befandt os på de her kanter.
Frokost på vejen i middelalderbyen Mechelen og så ellers fuld fart ind i Bruxelles vilde trafik. Hov er det ikke Europaparlamentet, var der pludselig én, der råbte, hey jo, så fik vi set det også. Ikke verdens mest tjekkede turister, men til gengæld gik vi målrettet efter ham her:



Hvad er det med Manneken Pis? Havde det ligesom jeg tror mange turister har det, når de ser vores Lille Havfrue i København. Nå? Er den ikke større? Hmmm. Mine unger syntes alle tre at denne her udgave af samme mr. Pis var meget mere interessant:




Til eftermiddagssnack købte vi en vaffel på Grand Place. Alle valgte modellen med jordbær og chokolade, der var ellers et utal af muligheder. Føj, hvor smagte den godt! Efter endt indtagelse meddelte jeg min familie, at jeg ALDRIG ville spise igen. Puuuh, den lå tungt i maven, denne dejlige wafl'.




Her er det Lillepigen, der bliver udstillet efter endt indtagelse, men jeg vil godt afsløre at vi alle så sådan ud i hovedet:




Belgien er tegneserieland og ikke mindst smølfeland. Her går vi forbi et smølfemuseum. Et ægte smølfemuseum, spurgte ét af børnene. Ja, mine damer og herrer, et ægte smølfemuseum.




Ingen kommentarer: