torsdag den 19. juli 2012

Men så snart vi er afsted, elsker jeg det

-Skal den her med?
-Det ved jeg da ikke, tænk selv
-Du behøver da ikke svare i den tone
-Hva' for en tone, jeg ved ikke hvad du snakker om?
-Moar, jeg er færdiiiig
-Moar, hvor er mine dykkerbriller?
-Har du set mine badebukser?
-Stop med det tumlen, gå ud i haven og leg!
-Moaar, hvor mange penge har jeg med?
-Kan du huske hvor vi har lagt papirerne til campingpladsen?
Nej nej, ikke rydde det ud, jeg har LIGE lagt det på plads!


Vi skal på ferie!


Alt emmer af kaos, tålmodigheden og nerverne er hårdt prøvede og mine skuldre sidder allerede helt oppe om ørerne.


Belært af mange års erfaring (syv år, Mulle, syv år!) bliver vi dog bedre og bedre til at komme kriserne i forkøbet og tage affære -  INDEN én af os eksploderer og to ud af tre børn tuder.
Det virker fx lynafledende at den ene går væk fra huset med barnet/børnene, mens den anden løser praktiske opgaver. Ellers tumler vi rundt mellem hinanden, støder sammen, skændes og skælder ud og får ikke udrettet en skid.

I går blev Lillepigen og jeg sendt på tur, mens Jens vaskede gulve. Da vi var sendt ud af huset, benyttede vi lejligheden til at gøre som alle andre i vores by i denne tid, nemlig at besøge de turistattraktioner, som vi bor klos op ad. I dagligdagen glemmer vi helt at byen byder på noget særligt. 

Turisterne knipsede løs med kameraer og telefoner, så det gjorde jeg også. Det kom der følgende lille billedserie ud af. Jeg har haft billederne en tur omkring Pizeap. Bare for sjov.







Ingen kommentarer: