onsdag den 14. marts 2012

Mellemlanding


Det sker af og til at jeg, i en ellers meget travl hverdag, pludselig lander et sted mellem A og B - hvor tiden på en måde står stille, fordi jeg intet foretager mig. Som nu. Hvor jeg mellem arbejde og møde (også arbejde) har været i svømmeren og nedlagt 40 baner i rask tempo, svedt som et svin i saunaen og brugt virkelig lang tid på at tørre hår, tage tøj på, genetablere make-uppen og fortære en sandwich og en Pepsi Max. Jeg gjorde mig virkelig umage for at det skulle tage så lang tid som muligt og alligevel er der en time til mødet begynder. Jeg kan ikke nå hjem og tilbage til Vejle, så det er udelukket. Jeg gider ikke strøgtur, har ingen penge, men lader mig alligevel alt for nemt friste. Andre muligheder ligger ikke lige for, så derfor har jeg besluttet at blive her. Lige her. I svømmehallens ret så ucharmerende cafeteria med en kop kaffe der blev serveret halvlunken, til gengæld var den mega dyr. Her sidder jeg så. Og er. Kigger på de mennesker, der passerer mig. Nogen skal ind og svømme, andre i fitness og igen andre til zumba. Sjovt nok kan jeg allerede, når vedkommende er I døren, sige om han eller hun skal det ene, det andet eller det tredje! Derhjemme sørger ham, der har en vielsesring magen til min for at hente børn, lave aftensmad og hvad der nu ellers skal ske der,  så jeg har ingen dårlig samvittighed over at sidde her og glo. Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige at nyder det.

1 kommentar:

svit sagde ...

Det lyder da skønt! du kunne jo blive et asen, der ligefrem begynder at kalkulere med den slags in betweens :)