fredag den 9. marts 2012

I havn

Når jeg mandag morgen lægger fra havn
og sejler ud i en ny uge
håber jeg altid inderligt på stille vande
god vind, helst medvind.


Det sker bare næsten hver uge
At jeg sejler ind i et uvejr eller ryger ud af kurs
Måske fordi jeg har mistet mit søkort
eller fordi fyrtårnet er ude at drift, så retningen bliver skæv


Til alt held er jeg blevet en dygtig skipper
så når stormen raser, sætter jeg alle sejl til
får alle mand på dæk og klarer skærene
eller lægger en ny kurs


Denne uge er nu sejlet til ende
Kursen blev sat selvom bølgerne gik højt
Det en lettet og smilende kaptajn
der netop er sejlet i havn








God weekend!



3 kommentarer:

Lotteriet sagde ...

Må weekenden være god ved jer allesammen!!

Lotte :O)

Konen bag hækken sagde ...

God weekend -og god vind

Domus1 sagde ...

Dejligt, du kom smilende i havn - vel nok det tryggeste sted at lægge til - og med forventningen om at kunne lade op der week-enden over til næste uges (måske vilde) sejlads, giver det basis for en fuldbefaren kaptajn.
God week-end for jer
Domus