torsdag den 29. december 2011

Uddrag af samtaler med en 3-årig

Johanne: Mor, du er et pølsehorn!
Mig (ret overrasket): Er jeg et pølsehorn, hvorfor siger du det?
Johanne: Fordi du er en prutskid!
Mig: Øhh, jamen så siger vi det, du er da vist i drillehumør, hva?
Johanne (synger højt): Der bor en lille tissemand, på loftets mørke rum, bummelum...


Mig: Johanne, kom du skal have nattøj på.
Johanne: Det gider jeg ikke, du kan selv tage nattøj på.
Mig: Det gør jeg, når jeg skal i seng, kom så herhen.
Johanne: Hvorfor har man kun én næse?
Mig (er meget i tvivl om, hvad fanden jeg skal svare på det spørgsmål): Fordi der ikke er plads til to næser i ansigtet!
Johanne: Jå-håuu, der kan godt sidde en næse ved siden af min, se selv!


Johanne: Mor, må jeg se Barbiefilm?
Mig: Nej, det må du ikke, fjernsynet skal være slukket nu.
Johanne (tuder): Jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil...
Mig: Det der kan du glemme, det hjælper ingenting
Johanne (kaster sig ned på gulvet og skriger højt): Jeg vil se Barbiefilm, jeg vil se Barbiefilm...
Mig: Hold så op med at skabe dig sådan, du får ikke lov at se Barbiefilm, når du opfører dig sådan!
Johanne (holder øjeblikkeligt op med at skrige, sætter sig op og siger med sød lille stemme): Nu er jeg sød igen, må jeg så se Barbiefilm?










Det er til tider udmattende at holde ferie med en 3-årig, men hold kæft hvor er hun også skæg!







Ingen kommentarer: