fredag den 9. december 2011

Skrivekrampe

Jeg har skrevet rigtig meget i dag. Hvor? Tænker du -  og kigger dig rundt her på bloggen, for det er da i hvertfald ikke her!?
Nej desværre, men det har alligevel noget med bloggeri at gøre, for jeg har netop mailet kapitel 10 til Mais decembergyser Musetrappen, som er godt i gang med at udvikle sig til en sand thriller.  Min aften er gået med at skrive kapitlet, hvilket foregik med underlægning af rødvin, fredagsslik og en pæn stor portion præstationsangst.
Århh, hvor jeg synes de andre skribenter har gjort det godt - og århh hvor jeg glæder mig til at se hvor historien ender. Misunder ikke Mai arbejdet med at samle trådene op og afslutte.

(Mai, i tv-serien Dollars var der altså også rigtig mange løse ender, der aldig blev samlet op - men det havde jo ingen indflydelse på vores kærlighed og trofasthed overfor karaktererne)

På arbejdet har jeg også skrevet og skrevet i dag. Du tror nok at en skolelærer, når hun er på arbejde, for det meste står i et klasselokale og underviser nogen børn. Men sådan er det ikke. Overhovedet ikke. I dag har skolelæreren undervist i 3 x 40 minutter, derefter taget læseprøve på en enkelt elev, brugt ca. 30 minutter på at rette den læseprøve for derefter at sidde ved en computer og skrive på en vanskelig skoleudtalelse i 2-3 timer. Do-ku-men-ta-ti-on.

Så egentlig gider jeg ikke skrive mere i dag, ville bare lige pippe og ønske god weekend.

4 kommentarer:

Lines Linier sagde ...

Og vi glæder os - til i morgen!

Fruen i Midten sagde ...

Også god weekend til dig - det bliver spændende at læse dit kapitel i morgen :-)

Mai sagde ...

Hihi, jeg kender allerede kapitlet og I kan godt begynde at glæde jer! Ja, det må være lidt ligesom i Dollars, men jeg får da aldrig fred, hvis der hænger en rocker, en ubesvaret SMS eller nogle kattekillinger og svæver i uvished! Det er faktisk rigtig meget nemmere at åbne end at lukke en historie. Så måske kommer Kirsten til at overleve alle næste års skoleferier også - hun er ikke sådan at slippe af med. Oprindeligt skulle hun kun have overlevet sommerferien 2011!

Pauseknappen sagde ...

Hej Helle :)
Ja, det var ikke længe jeg kunne undvære dig, hva! Blev nødt til at blive hængende...man bliver jo dybt afhængig af det her bloggeri - Glæder mig til at læse dine skrevne ord i føljetonen...
Men har du lyst, så kik forbi :)
Hilsen leverandøren af AllAND og BriAND