fredag den 5. august 2011

Dit bedste løbemusiknummer?

Har været ude at løbe igen. Er ved at banke min form op fra scratch (for gud ved hvilken gang i mit liv), og nu vil jeg fandengalemig lære at elske det der løbeværk, som mine løbende veninder siger, at jeg kommer til, hvis jeg bliver ved. Og ved. Og ved. Jeg ser frem til den dag, det sker!

Første mål er at kunne løbe 5 km uden at dø.

I dag løb jeg 3 og døde så, men kæmpede mig vaklende igennem én mere. Den sidste kilometer vil jeg ikke kalde løb, vi er nærmere ovre i noget luntetravsagtigt vaklende slinger.

Og på en god dag indrømmer jeg gerne, at det er fedt. Ikke at løbe, det er hæsligt, men bagefter - hvor man sveder som et svin og forbrænder som ind i helvede.

Når jeg løber, går det bedst med høj fed tempofyldt musik i ørerne, men der må også gerne være lidt mere stille og rytmiske numre i blandt, for dem bruger jeg til at få styr på vejrtrækningen.

Jeg skal have blandet en ny omgang løbemusik til min iPod, og her kommer du, kære løbende læser ind i billedet. Jeg kunne nemlig godt bruge lidt inspiration til mit musikvalg.

Hvad er dit absolutte favoritløbemusiknummer (wauw, ni stavelser!)?

Billedet er lånt her.

6 kommentarer:

Mai sagde ...

Må man godt skrive et cykelnummer, hvis man nu selv er en løbespasser? Det er ikke ironisk, men måske alligevel ret passende med Maroon 5: Harder and harder to breathe :o)

Lines linier sagde ...

Helle, måske ved du, at jeg IKKE er en løber. Og det bliver jeg AHRLDRIG!
Jeg har dog mange gode forslag til fedt musik generelt, MEN kun ét eneste nummer falder mig ind, når jeg tænker på løb:
AC/DC's Highway to Hell (-- og det falder så ikke ind under min egen kategori af fed musik).
;-)
KH og god weekend

Anne Lotte sagde ...

Kommer løbemusik ikke meget an på hvad man ellers hører i hverdagen?
Jeg havde et Dizzy Mizz Lizzy nummer på min gamle løbeliste (som er slettet nu), som var super godt. Kan godt lige se om jeg kan finde titlen senere.
Ellers løber jeg rigtig meget til techno og up-tempo numre. Den fleste hader techno, men det virker bare for mig ;-)

Anne Lotte sagde ...

Techno: http://www.youtube.com/watch?v=nK4tB2fIdI4

Dizzy: http://www.youtube.com/watch?v=UyyymeMQ06w
(som sjovt nok snakker om at løbe i cirkler ;-)

Anne Lotte sagde ...

Uh, lige en sidste:
Rosa Lux.
Den er rar at løbe til (selvom den er langsom)...
http://www.youtube.com/watch?v=5sM666pWJ0k

HelleA sagde ...

Tusind tak for jeres gode bud - de er sat på min liste. Jeg håber stadig at få flere forslag!
Kh Helle