fredag den 27. juli 2018

God morgen og god aften Barcelona


Mit absolutte yndlingstidspunkt på døgnet er om morgenen, lige efter jeg er vågnet.
Som regel vågner jeg i ferier og på fridage meget længe før resten af min familie, og det giver mig rolige tankefulde stunder, som jeg kan udnytte helt for mig selv.
Havde jeg været derhjemme, tror jeg, at jeg var gået eller løbet en tur med min lydbog i ørerne. Men der er op til flere gode grunde til at jeg ingen steder løber, jeg nævner lynhurtigt tre:
  1. Jeg har ikke taget mine løbesko med på ferie 
  2. Vi bor midt i en meget trafikeret by. Ingen grønne områder i nærheden 
  3. Temperaturen er lige nu kl. 8.30 på vej op over de 25 grader. 
I stedet sidder jeg musestille med en skøn kop nescafé og nyder min morgen, min ferie, ja jeg vil gå så langt som til at påstå at jeg stornyder mit liv lige nu i dette øjeblik!

Dagen program ligger klart på spisebordet. Vi skal besøge Parc Güell, et af Barcelonas mange must-sees. Billetterne er købt for flere uger siden og printet ud hjemmefra. 

I Parc Güel finder man en række af de mange skøre og sjove farverige bygninger, tegnet af arkitekten Gaudi, hvis værker ses mange steder i Barcelona. 


Ovenstående skrev jeg tidligt i morges. Nu er det aften og siden har vi gået 12,5 km og det vel at mærke i stigninger, der svarer til 34 etager. 
Der gik kuk i vores finden vej fra metro stationen til Parc Güell, og vi kom ud på den vildeste omvej i 32 graders varme og stejle stejle gader. Omkring en 10 liter sved har jeg vel ca. afgivet i dag! 

Nu hviles ømme ben og fødder, tages brusebad og laves mad. 

I morgen venter en ny og spændende dag. 



Vi er fans af Barcelona! 




Ingen kommentarer: