mandag den 5. juni 2017

Pinsens highlights

Fire fridage
Jeg havde en feriedag, som skulle placeres inden sommerferien og fik den lagt tirsdag. Så genialt, for min pinse får jo pludselig karakter af en miniferie. We like!

Haven
Har fjernet 3-4 trillerbøre fyldt med skvalderkål fra haven. Ingen vil kunne se hvor, men min følelse af havelykke er enorm. Havearbejde er stærkt undervurderet (af mig) som middel til a

Nyt spil
Traditionen tro er der blevet indkøbt et nyt brætspil til familien, og vi kan ikke få armene ned. Takenoko er lige præcist så sjovt og hyggeligt, som man får indtryk af ved at læse om det. Spillets omdrejningspunkt er en panda, som skal have bambus. Det bambus skal spillerne få til at gro, og til dét skal der bruges vand, gødning og en gartner. Spillepladen bygges, mens man spiller og vores 8-årige kunne sagtens være med. Vi fandt en spilforklaring på Youtube, som var en stor hjælp. Jeg er fan af visuelle spilforklaringer, synes det kan være SÅ abstrakt at skulle fatte spilregler, når man sidder og læser højt af en manual.

Billedresultat for takenoko

Hund
Det går over al forventning med at være hundepassere, og jeg indrømmer gerne, hvor dejligt det er at opleve især husets yngste lege med hunden i haven, fordi hun synes, det er sjovere end at sidde inde med iPaden, at have tvungen anledning til aftengåture og i det hele taget være sammen om et fælles familieprojekt. De 10 uger, vi skal passe Pippi vil give os en meget reelt billede af livet som hundeejere, dog er 'prøveperioden' jo godt nok placeret på den mest perfekte tid af året. Er ikke sikker på at vi ville elske gå turene ligeså højt på iskolde regnfulde blæsende novemberaftener? 


Koldinghus
Igår besøgte ham, der har en vielsesring magen til min og Lillepigen muséet på Koldinghus, hvor der i øjeblikket er en fed design-udstilling. Beyond Icons hedder udstillingen, og den præsentere nogen af de allermest kendte designikoner.
Koldinghus, Jyllands sidste kongeborg er i det hele taget et besøg værd. 


1 kommentar:

A + K = ♥ sagde ...

Lyder temmelig skønt det hele (:

- A