torsdag den 16. februar 2017

Vinterferie '17 #2

Mens ham, der har en vielsesring magen til min, er der hjemme og passer sit arbejde på vindmøllefabrikken, er mine piger og jeg taget på vinterferie hjemme i Aarhus. 
Hjemme! Jeps, det siger jeg stadig uden at blinke, selvom det er 12 år siden, jeg flyttede fra byen. 
Men Aarhus er - og vil altid være - min hjemstavn. 
Den følelse understreges ovenikøbet big time af at vi er i de præcis samme omgivelser, som dannede rammen om hele min barndom. Vi sover i mit og min brors gamle værelser og alt emmer af genkendelighed, hygge og samvær.  
Der føles så dejligt  i både krop og sjæl. Into comfortzone så det vil noget!
Ferie hos mormor og morfar er på ingen måde noget driverliv. Her er program, som regel flere dage frem - og det bliver så tydeligt, hvor vant jeg altid har været til at man aftaler og planlægger, hvad der skal ske i de kommende dage - og at alle bakker op om, at vi skal ud af huset, se noget, opleve noget. Jeg kan så godt lide den tilgang, at man skal bruge sine dage - for hvor er så uendelig meget herligt fyld, vi kan hælde i dem, dagene.
Vi har således været på skøjtebanen ved Musikhuset og en tur i Dokk1 - det nye kæmpestore kombinerede biblioteket og kulturhus, hvor alene det at parkere sin bil er en ualmindelig spændende oplevelse.
En tur i svømmehallen er det også blevet til, Gellerupbadet, som er min barndoms svømmehal, dér hvor jeg lærte at svømme uden bælte og altid har elsket at svømme, lege og plaske. 

Vi stornyder fridagene og bliver forkælet hos mormor og morfar. Og selvom vi er aktive og ude af huset hver dag, bliver der også tid til bøger, iPad, lidt brætspil og min vinterferiegave til mine piger: Et puslespil med 1000 brikker. Vi er ca. halvvejs og vil have det færdigt, inden vi tager hjem i morgen. 

Vi har også bagt fastelavnsboller, dem tog vi med på besøg hos yndlingsonkel, min lillebror og hans skønne familie. 


På skøjter foran Aarhus Musikhus med rådhuset i baggrunden.



Ingen kommentarer: