søndag den 12. februar 2017

Vinterferie '17 #1

Mens folk, jeg kender, boltrer sig på ski, hygger i sommerhus eller er rejst til de varme lande, har jeg så åbenbart trukket en sand vinterferienitte!
Jeg var nok egentlig syg allerede da jeg vågnede fredag morgen, men tænkte i min stupide naivitet at det da nok gik i sig selv, hvis bare jeg tog på arbejde.
Så nu ligger jeg her i min ynkelige elendighed. Hoster som en søløve og har stort set mistet stemmen, lige den del er jeg ikke sikker på at min familie har noget imod, men de bryder sig nu generelt ikke om at mor har lagt sig. Det forstyrrer i dén grad hjemmets verdensorden, fornemmer jeg. 
Min dag er ud over at sove, pudse næse og hoste gået med:

*At spille wordfeud med min far, tabte stort.
*At læse. Er i gang med Tage Skou-Hansens romaner om Holger. Ham, vi møder første gang i 'De nøgne træer'. 
*At sms'e med veninde i krise. 
*At se et afsnit af 'The Crown' på Netflix. 
*At drikke uendeligt antal kopper te.
*At sende mand i Brugsen efter diverse grøntsager og derefter juice et vitaminboost til mig.
*At tro på at omtalte vitaminboost var så effektivt at det var en god idé at stå op for at gøre badeværelset rent.
*At rengøre badeværelse i tempo og tilstand som en 85-årig.
*At erkende at når man er syg, er man syg. Og lægge mig igen.
*At satse på at jeg har det meget bedre i morgen, hvor jeg og pigerne tager på vinterferie hos mormor og morfar.

3 kommentarer:

www.skøreliv.dk sagde ...

Åhr nej!! Rigtig god bedring! ❤️

Malin sagde ...

Med al respekt for hoste og en løbende næse, men din dag lyder nu alligevel lidt hyggelig ;) At ligge og se Netflix, læse bøger og drikke te og vitaminboosts lyder da ikke helt tosset :) Men jeg håber virkelig at du når at komme ovenpå til dagen i morgen så at I kan nyde ferien hos mormor og morfar fuldt ud. Rigtig god bedring herfra!

HelleA sagde ...

Kære Malin,
Tak for din kommentar - og du har ret - selvom jeg ikke var på toppen, så havde jeg faktisk en hyggelig dag :)
Jeg blev heldigvis frisk igen allerede dagen efter.
KH Helle