lørdag den 12. oktober 2013

So long

At nå frem til efterårsferien med både livsmod, helbred og overskud i behold er hvert eneste år en stor udfordring for mig - OG - vover jeg at påstå, næsten alle andre skolelærere. Skoleåret er ikke nyt længere og alle de skibe, jeg satte i søen i august har jeg nu set om kan sejle, som jeg forventede at de ville eller om de har skullet rigges om eller have udskiftet lasten (argh, jeg får nogen gange viklet mig ind i noget irriterende billedsprog, som jeg så ikke kan komme ud af igen, her blev det en sejl-metafor, sorry) og det er på alle måder blevet hverdag. Hverdag med leverpostej og sur røv, mørke morgener, halsbetændelser, snotnæser og almindelig efterårsmetaltræthed. Heldigvis har efteråret indtil videre vist sig fra sit allerfineste side og det er som om, at jeg FORDI vi har haft så fantastisk en sommer, godt kan acceptere at den er slut og at der vanker koldere og mørkere tider.

Men det var en glad og lettet skolelærer, der igår sammen med søde og sjove elever løb 5 km og derefter gik en tur på ca. 4 km inden jeg kunne pakke bøgerne væk, lukke skoletasken og lægge det hele lidt til side for en stund. 

Nu skal der samles ind på familiekontoen, og her i familien begynder vi med en tur til København, hvor vi skal besøge dejlige familiemedlemmer. Og  jeg skal være sammen med en kær veninde, der er flyttet væk fra mit nærområde om som jeg savner hver eneste dag. Glæder mig big time til gensyn.

Vi skal køre om lidt - jeg har pakket Mariekiks (hjælper på begyndende køresyge), resten af fredagsslikket (hjælper på begyndende utålmodighed), hentet podcasten med Mads og Monopolet fra de sidste 3 uger (håber inderligt at få bare lidt tid til at lytte, måske i bilen?) og pakket to gode bøger. Er i gang med at læse 2.del af Anne-Lise Marstrand Jørgensen historiske roman om nonnen Hildegard af Bingen.

Jeg har også pakket det fund, Lillepigen og jeg gjorde i den lokale genbrugsbutik - for den sølle sum af 5 kr. fandt vi et komplet spillemagasin med alle de spil, jeg husker fra min barndom: Ludo, Mølle, Dam, Kinaskak osv.  
Det eneste spil, mine store piger kendte i forvejen var ludo!


Ingen kommentarer: