lørdag den 4. maj 2013

14 år

Flag på bordet, fødselsdagssang, pandekager til morgenmad og hygge ved bordet. Gid mine børn altid havde fødselsdag på en lørdag! Min ældste fylder 14 år i dag. Hende, der for to uger siden blev konfirmeret og som har ønsket at tilbringe dagen i et storcenter, for at shoppe løs sammen med sin bedsteveninde. Til aften tager vi ud og spiser - en sjælden begivenhed i familien, så vi glæder os alle fem.

Har været mor i 14 år. Det er så længe, at jeg faktisk ikke har ret meget erindring tilbage om tiden, før jeg blev mor!? 
Mit liv må have været gudsjammerligt kedeligt? Jeg fik læst mange flere romaner dengang, så meget kan jeg da huske!

Når man er  mor til en 14-årig, er der mange ting, der ligeså stille begynder at ændre sig.  Det er ikke længere mig, der fortæller hende, hvordan verden hænger sammen, og hvordan hun skal gøre det ene og det andet. Det sker oftere og oftere, at det er hende, der lærer mig noget.  
Fx hvordan jeg betjener min nye iPhone. (Ja, det endte jo med en 5'er, jævnfør dette indlæg)
Hun ryster overbærende på hovedet af mig og viser mig de samme ting om og om igen, og jeg siger ydmygt tak og glædes over, at hun gider.

Og hun ved, at jeg er glemsom og ikke har styr på, hvilken dag det er, at hun først møder kl. 10, derfor er hun begyndt at sætte denne seddel på døren, så jeg ikke - hvilket er sket ofte - ved en fejl vækker hende kl. 7.00:


Hvor var det heldigt, at det lige var hende, der kom ud af min mave d. 4.maj 1999, for hun passer perfekt til at være min datter.

Ingen kommentarer: