søndag den 7. april 2013

Sometimes it snows in April

Hvad jeg er optaget af i denne tid:

# At min førstefødte skal konfirmeres om 14 dage
# At jeg får verdens største klump i halsen, alene af at tænke på den tale, jeg vil holde for hende på dagen.
# At det er dejligt at vi skal holde festen herhjemme.
# At det bliver underligt, men godt at hilse på den forhenværende svigerfar, mine pigers farfar, som jeg ikke har set i 10 år. 

# At jeg savner mit arbejde og synes det er skrækkeligt, at jeg ikke ved, hvornår jeg skal på arbejde igen.
# At jeg er blevet politisk hjemløs under denne lærerlockout. Desillusioneret. Forrådt. Bliver der udskrevet valg om lidt, stemmer jeg blankt!
# At jeg ikke bryder mig om de personhetzer, der kører i medierne - især i de sociale medier - uanset hvordan en konflikt tager sig ud, så er den ALTID langt mere kompleks, end den tager sig ud. 

# At Lillepigen er skoldkoppesyg på 5.dag nu. Men endelig feberfri. Hurra for bedsteforældre, der kommer og hjælper i morgen.
# At børnesygdomme sjældent kommer belejligt, men skoldkopper og lærerlockout gik dog langt glattere igennem end skoldkopper og arbejde ville have gjort.
# At det var surrealistisk at se de gamle billeder og filmen fra Størstepigens (min mands datter) konfirmation, som også blev holdt her i huset. For fire år siden. Der sker meget i manges liv på fire år.

# At jeg glæder mig til i eftermiddag, hvor jeg skal hjælpe i kirken til et 5-års dåbsjubilæum. Et fint arrangement for børn, der blev døbt for fem år siden og i den anledning samme med deres forældre inviteres til jubilæum. 


Rigtig god søndag!

Ingen kommentarer: