tirsdag den 8. januar 2013

Han lignede ham altså HELT vildt!

Jeg spotter tit mennesker, der ligner hinanden. Genkender børn i deres forældre, Peters mor havde ikke behøvet at præsentere sig, for jeg kunne se i hendes ansigt, særligt området omkring øjnene, at hun var Peters mor. Jeg er god til at genkende ansigter og til at huske folks navne.

Lidt for god tyder det på!

Er lige kommet hjem fra foredrag - et meget spændende ét af slagsen - supergod formidler, som fangede alles opmærksomhed,  men alligevel skete det, at jeg faldt hen i tanker, og kom til at sidde og kigge rundt på de andre tilstedeværende i lokalet. Og det var lige før, det gav et gip i mig, da jeg opdagede, at der sad en temmelig prominent person blandt tilhørerne - først kunne jeg ikke komme i tanke om, hvor jeg kendte ham fra, vidste bare at han var en kendt person, én jeg havde set på tv og at det havde noget med kongehuset at gøre. Efter få minutters grublen stod det pludselig klart for mig, at ingen ringere end Københavns biskop, Erik Norman Svendsen, også var mødt op til denne foredragsaften. Var det usandsynlig - vi er jo i Jylland og han bor vel i København? Ja, en smule må man sige, men alligevel jo ikke utænkeligt. Hvilken forbindelse kunne han have til arrangementet? Det kunne være han kendte oplægsholderen, som også er kendt i kirkelige kredse? For at være helt sikker på at jeg havde ret, listede jeg min tlf. op af lommen og googlede Erik Norman Svendsen. Fik en billedrække frem af ham i både civil og i præstekjole og var nu slet ikke i tvivl, det var ham. 

Var så begejstret over opdagelsen, at jeg måtte hviske det til min sidemakker  (har du lagt mærke til, hvem der sidder derovre) og  hun smilede meget stort og sagde videre til sin sidemakker, at Helle siger at ham, der sidder derovre er kongehusets præst. Min sidemakkers sidemakker slog en høj latter op og hviskede, at ham derovre, det er Bent, som bor henne i Skovgade og det er hans kone Tove, der sidder ved siden af.

Ups.

1 kommentar:

Kristine Sejr sagde ...

Haha som taget ud af en komedie. Tak for det.