torsdag den 3. januar 2013

Godnat, jeg går snart i seng

Jeg synes ikke, man kan byde skoleelever at den lærer, de skal møde, når de kommer i skole igen efter 14 dages juleferie, viser sig at være et gammel surt og meget træt røvhul.
Det sad jeg og tænkte på i bilen i morges, da jeg i den natsorte kolde luft  tøffede afsted til skolen. Og inderst inde kunne mærke at det var det, jeg var. Træt og sur. Ikke sur som i vred eller arrig, men sur som i morgengnaven og uden lyst til at samvær med andre.

Men det nytter altså ikke. Man må tage sig sammen, må man, og det gjorde jeg så. Det manglede også bare.
Mandede mig op og trådte i karakter som hende den søde og vældig flinke, som nogen af eleverne sågar havde glædet sig til at se igen.
Og så gik det jo så fint og efterhånden som formiddagen skred frem, glemte det gamle sure trætte røvhul, hvor hårdt det kan være at begynde igen efter en lang juleferie. 

Det kom jeg så i tanke om igen, da jeg kom hjem.

1 kommentar:

Fruen i Midten sagde ...

Ja puh, det er lidt hårdt at komme i gang igen. Flot, at du mandede dig op :-) Og du skal endda være sød. Jeg skal bare sidde på min pind og kan mimre lidt i halvsøvne en gang i mellem ...