lørdag den 27. oktober 2012

Skolelæreren

Dette blogindlæg er min overspringshandling nr. 4-5 stykker indenfor den sidste times tid:

Her sidder skolelæreren med frisklavet kaffe og en kæmpe stak stile og diktatbøger. Den skolelærer, som med 12 års erfaring i den danske folkeskole stadig ikke har lært, at det er så dumt  så dumt, så helt gennemført dumt at give sine elever en skriftlig opgave for, som afleveres samme dag som eleverne også afleverer diktater. Fik jeg nævnt, at der er 28 elever i klassen? 28 skriftlige opgaver og 28 diktater. At det er henover en weekend er uden betydning - jeg vil hellere sidde her i min varme stue med frisklavet kaffe og musik i baggrunden, end jeg vil sidde en lang eftermiddag i skolens grimme lærerarbejdsrum, hvor der er koldt og kedeligt.
Skolelæreren må hellere tage sig sammen og komme i gang. 

1-2-3 nu.


4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Mine overspringshandlinger i dag kan overhovedet ikke tælles ...*suk* - hader lektier i weekenden

Anonym sagde ...

Hey - hey

Hilsen Christina

Anonym sagde ...

Hey - hey

Hilsen Christina

Mit Helle sagde ...

Jubiii Christina, det ser ud til at der er hul igennem :)