lørdag den 11. august 2012

Tilbageblik 5

Beretningen om de virkelige hændelser, der fandt sted i Bøgeskoven i begyndelsen af august 2004 fortsætter lidt endnu.

Dette indlæg er en fortsættelse af det, som du kan læse ved at klikke her.

Hvis vi lige skal opsummere, hvorledes scenariet tager sig ud, så har vi en 32-årig, nyligt fraskilt kvinde, der sammen med en veninde er taget på Skanderborg Festival.
Hun er kæk og kåd som en kvie, der lige er blevet lukket ud på græs en forårsdag - og efter en herlig aften med kolde fadøl og god musik, bliver hun helt tilfældigt overrendt af tre charmerende mænd i meget højt humør. Kvinden slår følge med disse mænd og fatter en helt særegen og bemærkelsesværdig interesse for den ene af dem.
Netop denne interesse må vi antage er bevæggrunden for, at kvinden vælger at tilbringe natten i denne mands telt fremfor sit eget, men det er kun gisninger, vi ved det ikke med sikkerhed.
Det vi med sikkerhed ved er, at kvinden den efterfølgende morgen forlader teltet for at hente vand, glemmer at tjekke ud, hvorledes telt og omgivelser ser ud og derfor kun ved et mirakel finder tilbage til det telt, hvor hun ud over en sovende mand har efterladt sig sin pung og sin mobiltelefon.
------------------------------------------------------------------------
Det var blevet fredag - den anden af fire festivaldage og jeg var temmelig rundt på gulvet. For at sige det mildt. Jeg var rasende på mig selv - Helt ærlig, hvor er din værdighed kvinde - donkede mig selv oveni hovedet: Du er fandme ikke mere end lige ankommet til Bøgeskoven og så lader du dig forføre af den første mand, der viser bare en lille smule interesse for dig. Hvor lousy er det lige, hva'? Sådan gik jeg hele dagen og bankede mig selv oveni hovedet, men det havde bare ingen effekt på det salige smil, der havde lagt sig om min mund og de små boblende fornemmelser, der brusede i maven.
Den søde Jens havde fået mit nummer, men jeg havde ikke fået hans, så jeg var sådan set ude af spillet.
Nød dagen sammen med vennerne, fik hørt noget god musik ... og var egentlig ret afklaret med at jeg selvfølgelig aldrig ville høre et pip fra ham igen - han sad vel i sin teltlejr og grinede triumferende til sine venner, mens han pralede med nattens blondinefangst.

Hen på eftermiddagen kom der en sms!

!!!

Indholdet af ordlyden er rekonstrueret, men det var noget i stil med dette:

Hej smukke. Tak for en fantastisk aften og en dejlig nat. Har tænkt på dig hele dagen og vil forfærdelig gerne se dig igen. Hvor og hvornår kan vi mødes?

Fortsættes...

Ingen kommentarer: