fredag den 7. oktober 2011

Min uge

Søndag: Sendte ægtemand afsted til Tyskland, kæmpede mig igennem dagen, som var præget af fladmast træthed efter lørdagens suveræne fødselsdagsfest... Fik sovet lidt om eftermiddagen og var derfor ikke sovetræt til normal tid. Hang oppe og så genudsendelsen af Zulu Comedy Awards. Glemte at gå i seng, fordi jeg hyggede mig og sov først ved 01-tiden.

Mandag: Vækkeur ringede 5.45, der var jeg sgu ikke færdig med at sove, men der var ingen kære mor. Op og i gang, tre børn afsted, arbejde, planlægning, forberedelse med mere. Hente børn, købe ind. 17.30 ankomst af barnepige, aftensmad, husk dit og husk dat og så afsted til møde på skolen. Møde mig her og møde mig der. Hjemme kl. 22 og lige på hovedet i seng.

Tirsdag: Nogenlunde frisk efter en dejlig nats søvn - konstarerede lettere ærgerlig, at jeg sover langt bedre alene, (mand snorker meget), ville ønske det ikke var tilfældet, ak. Nogenlunde tidligt hjem fra arbejde, halvanden times ansigtsbehandling - som at være i himlen en stund, velvære. Hjem og hilse på mine forældre, som var standby på børn, min mor lavede mad og senere mødtes jeg med dejlig veninde i biffen og så Terrence Malicks helt overdrevet storladne, meget tankevækkende, temmelig syrede og visuelt overdådige film The tree of life.

Onsdag: Udmattende arbejdsdag, mange konflikter, børn i vanskeligheder, børn der mistrives, børn der ikke er glade - fik hjernen tømt for tanker ved løbetur om eftermiddagen, er så tæt på første delmål, at jeg allerede glæder mig til at komme ud at løbe igen. Er stadig nybegynder, men efterhånden en rutineret nybegynder! Lavede nem hurtigt aftensmad, klædte om, shinede hår, lagde makeup. Kl. 18 ankom ægtemand til matriklen efter 8 timers køretur, jeg klappede ham i hånden, gav 10 beskeder og drønede så til Vejle, hvor jeg mødtes med den skønneste Århusveninde, som var ankommet med tog, for at tilbringe et aften i mit selskab. Og i Thomas'. Hvem Thomas, tænker du? Thomas Helmig, selvfølgelig, hvem ellers. Ikke rockkoncert, men sidde-ned-og-få-en-stor-musikalsk-oplevelse, men med en smule startvanskeligheder kom vi overens med de to "nye" præmisser:
1. At Thomas Helmig ikke længere ligner Thomas Helmig, men har anlagt nyt Johhny Depp-agtigt look. Se selv her.

2. At alle sangene var helt omarrangeret, så de var næsten ukendelige.

Men det var fedt! Jeg elskede "Det' mig, der står herude og banker på" i reggae-version!
Alt for sent i seng, men træt på den fede måde.

Torsdag: Herligt at have ægtemand hjemme, ikke så stresset morgen, hård dag på arbejde toppet med møde til kl. 16.3o, hjem og spise og afsted igen til forældremøde i min datters 3.klasse. Magtede næsten ikke at høre på de lærere (som er skidedygtige og gør det rigtig godt, jeg havde vist bare allerede været for meget sammen med lærere den dag...) Igen for sent i seng. Kom til at sidde oppe og lægge planer med ægtemand.

Fredag: Har været i nattøj siden kl 19, 12-årig er til klassefest med overnatning, ægtemand er til møde i pladeklubben (en håndfuld modne herrer, der mødes og spiller LP'plader for hinanden, mens de hygger sig og drikker en hulens masse øl) Ligger i sofaen med 9-årig og snart 3-årig, vi spiser fredagsslik og ser Disney Sjov. Nydelse. Glæder mig allerede til at komme i seng. Og til at skulle være sammen med en masse dejlige kvinder i Århus i morgen aften.

I sandhed en begivenhedsrig og tætpakket uge.

Har du haft en god uge?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja tak.
Den ligner lidt din i tempo, men nogle af aktiviteterne var anderledes: En hulens masse forberedelse og ditto undervisning, vejledningssamtaler med studerende, kursus, div. møder, en lille times afslapning i frisørstolen, sjov med familien, et af højdepunkterne var da mine to teenagepiger også købte en pose blandet lakrids til mig, da de var afsted efter fredagsslik til dem selv,
Gog weekend til dig.

Anne Thompson sagde ...

Jeg bli'r helt forpustet bare af at læse om din uge! Sikke nogle maraton dage du har haft dig! Håber weekenden har gjort godt.