tirsdag den 27. september 2011

Søg og du skal finde


Mit Helle:
Jeps, det er her - hvis du vil vide, hvad jeg tænkte dengang jeg døbte bloggen sådan, så kan det læses her.

Kærlighed:
Tænk, jeg synes det er SÅ syret, at der er nogen, der sidder og  googler ordet kærlighed! Hvis du tilfældigvis er én af dem, vil du så ikke skrive lidt om, hvad du forventede at finde, da du tastede ordet ind? Er du ulykkelig forelsket? Leder du efter en kæreste? Eller er du bare i tvivl om, hvad kærlighed er og tænkte så, at du da lige kunne spørge google?

Angst for frøer:
Jeps, det er også mig. Point taken. Min venindes mand, som er psykolog, siger at han kan kurere mig for den angst, så let som at klø sig i nakken. Det mærkelige er, at det tør jeg ikke. Blive kureret altså. Er vi da ude i noget med, at jeg har angst for at blive kureret for min angst?
Forleden sad der en bille på størrelse med et lokumsbræt på kanten af tromlen i vaskemaskinen. Jeg opdagede den, lige da jeg rakte armen ind for at tage tøj ud af maskinen og jeg blev så forskrækket, at jeg gik helt i panik og måtte have en nabo til at komme og tage fjerne monsterbillen, idet min mand ikke var hjemme.

Blå futter:
Hvis man googler "blå futter", så må det da næsten være fordi man er på udkig efter et sted, hvor sådan nogle kan købes?
I det tilfælde vil jeg foreslå, at man vælger et lidt mere reglementeret ord at søge på end "futter"... Men hvad er egentlig det korrekte navn for disse tingester, som der, i følge dette indlæg, er mange andre end mig der, lykkeligt uvidende om fadæsen, har forladt deres barns institution iført et par af de blå kækt siddende udenpå på skoene. (Der er noget helt galt med opbygningen af den sætning. Simpelthen for mange indskudte sætninger og kommaer!?)
Findes blå futter overhovedet i andre farver end blå?

Dommedag:
Tror du den er nær, siden du googler? Fandt du ud af noget, dig der søgte? I så fald smid lige en kommentar, så vi andre også er opdaterede!

Ordleg til 2. klasse:
Se her er jeg på hjemmebane! Først og fremmest er der jo den kendte leg "skibet er ladet med", hvor du siger et bogstav - "skibet er ladet med P ... " og så siger børnene på skift et ord med p.
Der er også den leg, jeg kalder "tænk hurtigt" hvor du og eleverne står i en rundkreds og du kaster en bold ud til en tilfældig i kredsen og siger "noget man kan spise, der starter med K" og han siger "kartofler" og kaster bolden tilbage til dig. Du kaster den til et nyt offer og vælger så en anden kategori eller et andet bogstav. "Et drengenavn med S" osv. Det er en rigtig god leg, hvis eleverne har siddet længe og lige trænger til at komme op og røre sig lidt.
Generelt skal du huske, at elever i 2.klasse kun kan arbejde koncentreret i max 15 minutter ad gangen.

Uma Thurman:
Jamen hun er bare så smuk.That's all there is to say about that.

Vandfalde i frankrig:
Arghhh, du er landet på en dansklærers blog - det hedder ikke vandfalde, men vandfald ... Ja altså med mindre det er et udsagnsord? At vandfalde?

2 kommentarer:

Amarillen sagde ...

Ret mystisk hvilke søgeord der får folk ledt ind på bloggen...
Har også undret mig ind imellem:-)

Kristine Sejr sagde ...

Åh at vandfalde, det kunne da være fantastisk at gøre! :-)elsker søgeord, men ikke så meget mine egne lige for tiden, så jeg tænker jeg bliver nødt til at slette noget på min blog. Der er ting man bare bliver træt af at at se.