lørdag den 24. september 2011

Og i aften får vi gæster

Jeg har sådan glædet mig til det blev weekend, fordi:

¤Jeg har en mand, der bringer mig kaffe på sengen lørdag morgen
¤ Jeg trængte helt vildt meget til den her weekend efter en komplet spasset uge på arbejde.

Det føles rigtig godt, at jeg:

¤ Fik skubbet rumpetten i løbebukserne og kom afsted her til formiddag. Takket være dejligt selskab, vil jeg ligefrem gå så langt som til at sige, at jeg hyggede mig undervejs.

Ugens milepæl må være:

¤ At jeg har foræret min 12-årige datter en mascara og dermed - sammen med hende- er trådt et skridt nærmere en (for os begge) udfordrende æra, som lurer lige om hjørnet.

Jeg bliver rørt, når:

¤ Mennesker udleverer sig i tillid til mig. Som veninden der fortæller mig noget, ingen andre ved.
¤ Min mor bliver rørt og kigger stolt på min far, over synet af deres fem børnebørn, der leger sammen.
¤ Jeg ser en udsendelse i tv fra kræftafdelingen på Skejby Sygehus og en meget syg dreng, løber ned af gangen for at finde sin ven, hospitalsklovnen, og fortælle ham, at tallene fra de nye blodprøver var rigtig gode. Jeg tudede rigtig meget til den udsendelse.

Jeg ville ønske at jeg havde holdt min mund, da jeg:

¤ Var i bad og hørte hoveddøren gå op, åbnede døren på klem og  råbte "Hej, skat jeg er under bruseren, kom bare...", og derefter fandt ud af, at det ikke var min mand, men min eksmand, der kom ind ad døren.


Mærkelige ting, jeg som pigemor ved noget om:

¤ Hårelastikker! Vi er storforbrugere. De bedste er dem fra Netto, ikke den store pakke, men de lidt tykkere i forskellige farver. Marie skal have de tykkeste, ellers falder hendes hestehale ned, Johanne skal have de små tynde og dem af frotté er elendige, så dem køber vi ikke. Jeg vil tro at vi køber i nærheden af 200 hårelastikker om året.

¤Hello Kitty, Diddl, Fifi, Bratz og Sylvanian Families. Jeg bliver jævnligt præsenteret for ønsker i én af oventstående kategorier og ved præcist, hvor emnerne befinder sig i den legetøjsbutik, vi ab und zu frekventerer.
Til gengæld er jeg i samme legetøjsbutik engang blevet helt til grin fordi jeg, ifb. med gavekøb til nevø, spurgte efter Bakugan og udtalte det helt forkert. Jeg lagde trykket på 2.stavelse, og sagde ba-kuuuuuuuuuuu-gan og ikke Ba-ku-gaaaaan, som jeg siden lærte, at det hedder! Jeg anede ikke hvad det var, ligesom jeg heller ikke ved hvad Nerf, Ben 10 eller Beyblade er!?

Og i aften får vi gæster!

Jeg glæder mig. Det holder 100 % at have gæster. Jeg elsker det. Ud over den åbentlyse fordel at være sammen med søde mennesker, så har det her i huset også den sidegevinst at vi får rengjort huset lidt bedre end vanligt, gør os mere umage med middagen og tager pænt tøj på.

6 kommentarer:

Mai sagde ...

Tak forr hårelastiktip - vi er ikke nået længere end til at gøre frottefadæsen adskillige gange - men de bliver løse på et splitsekund. Du fører nu stadig indenfor dregelegetøj over den drengemor, jeg kender, der troede Gormitier var Gummitiger! De er sgu da ingen seje drenge, der leger med gummitigre :-)

Anonym sagde ...

haha Helle, for dælen...kom virkelig til at grine af din din replik fra bruseren ;o))
Lyder ellers som en rigtig dejlig weekend!!

...og Mai...haha gummitiger...den var sød ;o)
Kh RikkeH

Anne Thompson sagde ...

Dejligt indlæg! Det er en kunst at vide, hvornår man skal holde mund :-D Som drengemor til 3årig har jeg lige fået min viden opdateret med Traktor Tom... Så nu kan jeg ikke kun snakke med om Postmand Per, Byggemand Bob og Thomas Tog.

Kirsten sagde ...

Det er som talt ud fra mit hjerte....
Mon jeg også skulle give min datter en mascara, hun bliver 13 om et par uger og låner jo alligevel af sine veninder når hun er på overnatning der?
Og elastikker....der er aldrig nok i verden til to pigers lange hår....

Pauseknappen sagde ...

Hej Helle.

Tak for din hilsen :) Jamen du kan stadig nå det... vi har 3 ænder der ikke er reservert/solgt til mortensænder / juleænder!!
Prisen er 250 kr slagtet og renset, klar til fryseren!!
Vi slagter sidste weekend i november :)
Du siger bare til ;)

Amarillen sagde ...

Dejligt glad indlæg...