søndag den 14. august 2011

Kom an hverdag, din hund

Tre børn været i bad - tjek!

Tre børn klippet negle, renset ører og tjekket for lus - tjek!

Hus rengjort - tjek!

To skoletasker klargjort, blyanter spidset - tjek!

Boller til madpakker bagt - tjek

Handlet, så der er mad til de kommende dage - tjek

To skænderier med mand - tjek

Mindst fire gange talt grimt til børn - tjek

Tabt bakke med 12 æg, alle smadret - tjek!

Skældt ud over sorte fodspor på nyvasket gulv - tjek!

Mangler:
At pakke egen skoletaske
At printe vigtige papirer til i morgen
At smøre madpakkerne
At kysse lidt på mand
At kramme lidt med børn

Frygter:
At jeg ikke kan falde i søvn i aften
Hvordan vi kommer ud af fjerene kl. 6.15
At jeg har glemt noget ifb. med arbejde

Glæder mig over:
At jeg har haft en lang og dejlig sommerferie
At mine store børn glæder sig til at komme i skole igen
At det føles godt, at vi alle skal i gang med hver vores hverdag igen.

Glæder mig til:
Hverdagens strukturer
Gensyn med skolebørn
Efterår - at tænde op i brændeovnen og tænde stearinlys i stuen.

Glæder mig ikke så meget til:
At være segnefærdig af træthed
Mørke morgener
Efterårsregn og blæst

5 kommentarer:

Unknown sagde ...

uha jeg bliver helt forpustet:)

Skt.Helena sagde ...

Held og lykke med jeres opstart i morgen. Det er hårdere end man huske fra tidligere år.. Jeg startede i sidste uge - og den der med at huske det hele og få hjernen igang igen er rigtig svær: Jeg var inde og præsentere mig i en klasse og havde pludselig glemt det ene af de fag, jeg skulle ha' dem til.. pinligt..
Håber ikke det samme sker for dig

Vadestedet sagde ...

Åh ja, at få alle op på hverdagshesten igen er i sandhed et stykke hårdt arbejde. God fornøjelse alligevel!

Amarillen sagde ...

Glæder mig til hverdagen igen.
Selvom den set fra din liste ser lidt truende ud...

Anonym sagde ...

jeg synes bare at du er super tjekket :o)
:o) Rikke