tirsdag den 5. juli 2011

Er du med på en bytter?

Jeg er lige blevet færdig med at læse Chris Cleaves roman "Den anden hånd", om en nigeriansk flygtningepige, der via en skæbnesvanger begivenhed havner hos en engelsk familie.




Bogen er bl.a anmeldt hos Bogblogger her. 
Jeg er ikke faldet helt ligeså meget på halen over den, som anmelderen, men jeg har nydt at læse den, fordi den er anderledes og skrevet på en fed måde, med skiftende fortællere.

Kunne du tænke dig at få bogen?

Og har du en anden bog liggende, som du vil bytte med?
Så skriv en kommentar herunder, hvor du fortæller hvilken bog du smider i puljen, så vælger jeg på søndag, hvem jeg vil bytte med - og vi sender bøgerne til hinanden.
Jeg stille  ingen krav til den bog, du sætter på højkant (ja altså ud over at det skal være én, du gerne vil af med). Er åben og nysgerrighed overfor både årstal, genre og forfatter.

Var først ude i noget lodtrækningsagtigt, men så risikerer jeg jo at ende op med en bog, jeg allerede har læst, og det vil jeg selvfølgelig gerne undgå.

Kom frisk og lad os bytte bøger!

8 kommentarer:

Mai sagde ...

God ide! var det noget med Jussi Adler-Olsens Kvinden i buret? Ellers har jeg lige læst Jacob Ejersbos Liberty, men den var far biblio. Jeg har også en anden bog liggende til dig og mange andre. :-)

Kristine Sejr sagde ...

Fedt med en bytter. Jeg har en bog om Liv Ullmann, der hedder Livslinier, og er skrevet af Ketil Bjørnstad. Egentlig tror jeg at den er god, men jeg har ikke læst den. Så den er faktisk som ny.

HelleA sagde ...

Jeg bør måske lige tilføje for god ordens skyld, at jeg på ingen måde forventer at det skal være en NY bog. Den må gerne være slidt og ha' æselører - bare det er én, jeg ikke har læst.

Og det gælder for både Mai's og Kristines byttetilbud, så jeg er allerede i vildrede :)

Carina sagde ...

Jeg har også et par stykker, men klokken bliver vist fredag inden jeg lige får dem fundet frem :)

Line sagde ...

Hvad med Naja Marie Aids Bavian? Jeg slugte novellerne i den råt for et par år siden, men da den har samlet støv på hylden siden, kunne den jo godt byttes ud...

HelleA sagde ...

Uh det bliver virkelig svært, der her - men tusind tak for dit spændende byttebud, Line.

Carina sagde ...

Jeg smider 3 i puljen og der er frit valg. Hvis andre vil bytte, er jeg også med.

Håkan Nesser, En fortælling om Hr. Roos
Jens Grøndal, Et andet lys
Gregory David Roberts, Shantaram

Line sagde ...

Synes, det er ved at udvikle sig til 'Helles bogbyttebiks' -- hvilket jo egentlig er ovenud herligt! Måske det er et koncept, der skal arbejdes videre med...