tirsdag den 8. februar 2011

Blowing in the wind

Sikke en nat. Har ligget vågen den halve nat til lyden af det vildeste blæsevejr, skramlen og bumlen (som viste sig at være vores skraldespand og vores trampolin, der dansede blæse-vals i haven) og her til morgen hyler og suser det stadig vildt derude.
Jeg forbarmede mig over mine store piger og kørte dem i skole. "Ingen tager skade af at cykle i lidt blæsevejr", blev egentlig hurtig afløst af moderlig angst for at poderne skulle trimle omkuld på vejen. Og så arbejder jeg hjemmefra om tirsdagen. Skemafri hedder det i min verden og det er det fedeste. Tid og ro til at ordne alt det "kontorarbejde", som fylder rigtig meget i skolehverdagen og som er pissesvært at nå, når det også forventes at man stiller forberedt og underviser eleverne. Så i dag står den på at skrive et mødereferat, skrive en skoleudtalelse (om et barn -  til kommunen) og at opdatere lidt på min viden om Middelalderen. Jeg satser også på at få høvlet en 4-5 maskiner vasketøj igennem og klasket en lasagne sammen til i aften. Tror jeg at jeg kan både blæse og have mel i munden? Det blæser jeg på.
Dejlig blæsetirsdag til alle.

Ingen kommentarer: